Dobrý den,
u stávající pediatričky jsme neudělili informovaný souhlas s očkováním. Jiní lékaři v okolí však nepřijímají nové dětské pacienty. Čekáme přírůstek do rodiny a jedno dítě už registrované máme. Chtěl bych se tedy zeptat, zda je možné, aby k lékaři přihlásil dítě otec přes svou zdravotní pojišťovnu? Je možné přihlásit dítě k pojišťovně, kde je přihlášen otec nebo se vše odvíjí jen podle pojištění matky? Jak často může zákonný zástupce (matka) měnit zdravotní pojišťovnu a přechází potom dítě automaticky k nové pojišťovně záonného zástupce?
Dále bych se chtěl zeptat, zda lékař musí při písemném odůvodnění odmítnutí pacienta uvádět pramen práva? Dále by mě zajímalo, odkud vyplývá právo pojištěnce na časovou a místní dostupnost hrazených služeb poskytovaných smluvními poskytovateli.
Dále bych se chtěl zeptat, jak postupovat v případě, že lékař nebude chtít přijmout mé dítě. Mám se na pojišťovnu obracet až jako poslední, nebo mohu již předtím než oslovím všechny pediatry v okolí? Jak v takovém případě pojišťovna postupuje? Je v jejích možnostech lékaři přímo direktivně určit, aby dítě přijal?
V případě, že mi pojišťovna ani žádný pediatr nevyjde vstříc, kam se mám obrátit?
Děkuji.
zobrazit odpověď na tuto otázku
Kauly 3.2.2018