Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nespokojenost s lékařkou a nemožnost najít nového lékaře
Dobrý den, mám takový problém. Prosím vás o radu o tom, co mám dělat, když obvodní lékařka nepostupuje tak, jak má ke svému pacientovi. Chtěla bych odejít k jinému lékaři, ale bohužel mi bylo jinde řečeno, že od kolegů pacienty nepřibíráme. Moc děkuji za radu.
Odpověď:
Dobrý den,
Podobný případ jsme řešili již zde.
Jednou za tři měsíce máte právo na změnu lékaře. Ten Vás může odmítnout je z následujících důvodů:
- pokud by jeho přijetím bylo překročeno únosné pracovní zatížení lékaře tak, že by nebyl schopen zajistit kvalitní zdravotní péči o tohoto nebo o ostatní pacienty, které má ve své péči,
- je-li pacientovo místo trvalého nebo přechodného bydliště příliš vzdálené pro výkon návštěvní služby,
- lékař nemá s pojišťovnou, u níž je pacient pojištěn, uzavřenou smlouvu.
Přitom platí, že lékař musí pacientovi písemně potvrdit každé odmítnutí přijetí do své péče.
Lékař Vás však nemůže odmítnout, jste-li z jeho spádového území, případě pokud byste se nacházela v závažném stavu, který by vyžadoval neodkladnou péči.
Nesplňujete-li tedy ani jeden z výše uvedených zákonných důvodů pro odmítnutí, lékař má povinnost Vás do své péče přijmout.
V případě nespokojenosti s postupem zdravotníků, více o tom, jak dát nespokojenost najevo, najdete zde.
Vaše Férová nemocnice
15.10.2009