Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Změna ošetřujícího lékaře

Dobrý den,

maminčin bratr se narodil s mozkovou obrnou a je mu úctyhodných 55 let. Celý život s námi žije ve společné domácnosti. Nyní po mnoha vyšetřeních v nemocnici mu zjistili zánět ledvin, močového měchýře, zánět slinivky a nález na plicích, který vypadá také jako zánět. Byl přeložen a nyní je na jednotce intenzivní péče. Doktoři se nám víceméně vždy snažili s informacemi vyjít vstříc, ovšem kvůli čekání na výsledky nám nemohli vždy vyhovět. Momentálně je strýc v péči doktora, který nemá žádný lidský přístup k člověku. Každý den za strýcem jezdíme, bohužel přestal mluvit, nevíme, jestli ze slaboty, kterou prožívá, nebo z psychiky, přeci jen je to postižená osoba a celý život se s nemocničním prostředím nesetkal. Na otázku, jak na tom je, co ukazují výsledky a co s ním bude dál, pan doktor reagoval, tak, že jen stál ve dveřích a odvětil: "no "asi" je na tom podle laboratoře líp, "asi" má něco na těch plicích, "asi" se může po vyléčení dostat domů, ale to víte, může dostat zápal plic, on nám neodkašlává..." a tak dále s jeho "asi" a ne lidským způsobem, kdy cítíte, že ho jako pacient ani jako blízká osoba nezajímáte. Shodou okolností maminka před třemi lety byla na tom samém oddělení, a bohužel měla jako ošetřujícího lékaře právě tohoto doktora. Byla z toho moc špatná, má děsivé vzpomínky. Jsme zoufalí a chceme změnit ošetřujícího lékaře. Máme na to právo? Děkujeme za odpověď.

Maja

Odpověď:

Dobrý den,

v úvodu nám dovolte omluvit se za zpoždění s naší odpovědí, toto zpoždění bylo způsobeno velkou vytížeností naší poradny. Doufáme, že naše odpověď pro Vás bude i tak užitečná.

Váš dotaz se týká změny ošetřujícího lékaře v době hospitalizace pacienta. Tato otázka je upravena jak v zákoně o zdravotních službách, tak i v zákoně o veřejném zdravotním pojištění, kdy oba zákony uvádí, že pacient má právo vybrat si poskytovatele zdravotních služeb či zdravotnické zařízení. Toto právo může pacient uplatnit jednou za 3 měsíce.  

Ve Vašem případě se jedná o ošetřujícího lékaře hospitalizováného pacienta, toho si pacient sám nevybírá (na rozdíl od praktického či jiného ambulantního lékaře), ale je mu přidělen dle způsobu rozdělování práce na jednotlivých nemocničních odděleních. Pacient si proto nemůže sám vybrat ošetřujícího lékaře jiného. Nabízí se Vám tak možnost změnit zdravotnické zařízení, na což, jak již bylo výše zmíněno, máte ze zákona nárok. Případně můžete svou nespokojenost konzultovat s nadřízeným ošetřujícího lékaře, či podat stížnost k vedení nemocnice. Více o podávání stížností naleznete zde.

V závěru nám dovolte požádat Vás o vyplnění dotazníku, zjišťujícího Vaši spokojenost se službami Férové nemocnice. Dotazník naleznete zde. Číslo Vašeho dotazu je 6010. Vyplnění dotazníku Vám nezabere více jak pět minut, což představuje pouze zlomek času věnovaný vypracování odpovědi. Výsledky nám umožní zlepšit naše služby.

Děkujeme za odpověď.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

2.3.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS