Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Storno registrace u placeného zubaře

Dobrý den,
nedávno musel přítel navštívit soukromou ordinaci z důvodu akutních potíží. Bohužel jim tam podepsal i registraci. Nemůžeme si však finančně dovolit další zákroky a chce přejít k neplacenému zubaři. Po jaké době je možné stornovat tuto registraci a přejít k normálnímu zubaři?

A.Silvie

Odpověď:

Dobrý den,

zákon standardně stanovuje omezení na změnu lékaře tak, že má pacient právo jej vyměnit jednou za tři měsíce. Toto omezení se však vztahuje pouze na lékaře ve smluvním vztahu k Vaší pojišťovně. Pokud je tedy Váš přítel registrován u lékaře, jehož služby Vaše pojišťovna nekryje, a tedy s ní není ve smluvním vztahu, nevztahuje se na něj toto omezení.

Pokud by tento lékař přece jen ve smluvním vztahu s pojišťovnou Vašeho přítele byl, má v tomto případě Váš přítel právo na poskytování standardní neplacené péče na základě jeho pojištění. O těchto okolnostech se může Váš přítel informovat na své pojišťovně, kde mu můžou také například poskytnou seznam lékařů, ke kterým by se mohl zaregistrovat, například pro usnadnění jejich vyhledávání.

Vaše Férová nemocnice.

18.11.2013

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS