Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Kdo mi ošetří zub?

Dobrý den,

zubař, u kterého jsem byla s rodinou registrovaná, šel do důchodu a doporučil nám jinou zubařku. Ta nás ale může z kapacitních důvodů vzít až od září. Nyní mi vypadla plomba a mám díru v zubu. "Budoucí" lékařka mě odmítla ošetřit, že si mám dojít na pohotovost a po telefonu mi na pohotovosti řekli, že to není akutní stav, takže mi to také neošetří. Na koho se mám dále obrátit? To jako mám čekat do září, a nebo čekat na zánět a pak znovu na pohotovost?

Lenka

Odpověď:

Dobrý den,

ve Vašem případě, vzhledem k tomu, že u vypadlé plomby nehrozí takové nebezpečí z prodlení, je skutečně možné, že Vás na zubní pohotovosti odmítnou ošetřit. Každopádně, pokud Vás nová lékařka plánuje přijmout až v září, bylo by podle nás pro Vás nejvhodnější se do té doby registrovat u lékaře jiného. Na svobodnou volbu lékaře máte ze zákona právo jednou za tři měsíce a to v rámci Vaší zdravotní pojišťovny. Pokud se tedy nyní registrujete u jiného lékaře (který Vás navíc může odmítnout pouze ze zákonem vymezených důvodů, například právě kapacitních), v průběhu září se budete mít možnost opět přeregistrovat. Proto bychom Vám doporučili zajít na Vaši pojišťovnu a zeptat se, kteří lékaři jsou dostupní ve Vašem okolí a mohou Vás přijmout.

V krajním případě také můžete zkusit navštívit ordinaci soukromou a nechat se zde ošetřit s tím, že plombu uhradíte.

Vaše Férová nemocnice.

17.6.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS