Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Jak sepsat odklad když lékařka řekla, že další odklad nebere?
Dobrý den,
Naše současná pediatrička chce, abychom jí podepsali, že odmítáme veškerá očkování (dítě je starší 3let a částečně očkované, pak se objevily podivné reakce, které naše pediatra bagatelizovala a nespojovala s očkováním). Měli jsme vytvořen specifický očkovací plán očkovacím centrem, nicméně jsme byli nemocní skoro pořád od návštěvy, a tudíž jsme neřešili očkování, dokud nebude dítě 100% zdravé. U lékařky jsme byli s průjmy a zvracením jen jednou, jelikož když jsme tam byli s pomalu bezvládným dítětem, tak mi sdělila, ať si informace najdu na internetu, a pokud dítě nebude pít tak holt do nemocnice. Takže při opakovaných problémech jsme ji již nenavštívili.
Lékařka nám řekla, že napíše specifický revers, protože neodmítáme veškerá očkování, ale část už máme, a že si v pátek pro to zajdu. V pátek si vzala dovolenou a od té doby se spolu míjíme.
Předně jsme nechtěli odmítat veškerá očkování, ale máme mít specifický očkovací plán. Na to naše pediatrička tvrdila, že bude muset platit své peníze za zjišťování individuálního očkovacího plánu, čemuž nevěřím. Chtěla jsem napsat vlastní reverz, a že bychom se rozhodli, zda plán zjišťovat až po prázdninách. Pediatrička nám odmítá další prodlevu. Chce revers nebo očkovat.
Musím se přiznat, že jejím informacím už nevěřím, nejedná se o první manipulační lež. Ráda bych tedy radu, jak sepsat revers nebo odklad v naší situaci. Případně jak s ní dále postupovat. Mám totiž neodbytný pocit, že se nás snaží nachytat.
GIGI
Odpověď:
Dobrý den,
samozřejmě platí, že chce-li po Vás lékař podepsat reverz, jehož obsah neodpovídá skutečnosti (například právě po Vás chce, abyste podepsala, že odmítáte veškeré očkování a vy přitom v podstatě chcete pouze s očkováním počkat na vhodný čas), nemusíte jej podepsat. Když už tedy chce podepsat nějaký podobný dokument, trvejte na tom, ať pravdivě obsahuje Vaši skutečnou vůli. Lékařka by Vám měla vyjít vstříc a netrvat pouze na stavu, který vyhovuje zejména jí. Vhodný krok při jakémkoliv sporu s lékařem je také vyžádat si Vaši zdravotnickou dokumentaci (v tomto případě samozřejmě dokumentaci Vašeho dítěte).
Domníváme se ale, že ve Vašem případě bude nejlepším řešením, vzhledem k tomu, jak vztah mezi Vámi a touto lékařkou popisujete, jednoduše změnit lékaře. Ze zákona máte právo si svobodně jednou za tři měsíce v rámci Vaší zdravotní pojišťovny lékaře zvolit. Navíc Vás může Vámi zvolený lékař odmítnout jen ze zákonem stanovených důvodů, například z důvodu naplněné kapacity. Vztah vzájemné důvěry a respektu mezi lékařem a pacientem je velmi důležitý pro správné poskytování zdravotní péče a z Vašeho popisu se domníváme, že tento vztah byl značně narušen. Změna lékaře tak bude pravděpodobně nejlepším krokem a způsob dalšího očkování pak můžete řešit přímo s lékařem novým.
Pokud se domníváte, že jednání Vaší současné lékařky neodpovídá tomu, jak by se měl lékařský pracovník řádně chovat, můžete na ni také podat stížnost, která může mít za následek pokutu nebo až zbavení oprávnění k poskytování lékařských služeb. Více o stížnostech a jejich podávání se můžete dočíst také zde na našich internetových stránkách.
Vaše Férová nemocnice.
14.7.2014