Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zubní korunka - reklamece?

Dobrý den,

Před 3 měsíci mi zubařka udělala zubní korunku, dvojka horní vlevo, během 2 měsíců mi dvakrát vypadla, dnes jíž po třetí. Po prvním vypadnutí byla korunka opět nalepena, za 14 dní vypadla znovu. Paní doktorka si korunku vzala s tím, že vymění čep v korunce za delší. Po úpravě čepu mi korunku nasadila, od prvého okamžiku jsem poznala, že zub opět vypadne, třeba když jsem pila, cítila jsem, že se zub pohnul.

Tak se i stalo, po 3 týdnech korunka vypadla, komplet s čepem, při mytí obličeje, ale stalo se to, že mi spadla do odpadu. Chci se zeptat, zda mohu zub reklamovat, když ho nemám? Od prvního nasazení zubu uběhlo 3 měsíce a spíš jsem ho měla v hrnečku, než tam kde má být, tedy v ústech. Děkuji

Romana

Odpověď:

Dobrý den,

Implantece zubní korunky se posuzuje jako slouva o dílo. Podstatným prvkem nasazení korunky není korunka samotná, ale zub, který má být odborně ošetřen pomocí zubní korunky. Proto ztráta korunky samotné nemůže znamenat komplikace reklamace.

Pokud s provedeným úkonem nejste spokojena, jelikož se domníváte, že nebyl proveden správně, pak máte samozřejmě právo bránit se. Jste však povinna vadné plnění bez zbytečného odkladu zubaři oznámit. Nový občanský zákoník (dále jen zkratka NOZ) udává lhůtu pro vymáhání reklamace v délce dvou let od zhotovení korunky.

Dle NOZ se můžete při oznámení vady zubaři sama rozhodnout, jaký způsob reklamace zvolíte. Jednak můžete požadovat odstranění vady (tedy ať vám zub opraví), jednak se můžete domáhat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, které jste za vadný zákrok zaplatila. Je však nutné, abyste některou z těchto možností nárokovala již při oznamování vady. Jestliže nastane první možnost a rozhodnete se pro odstranění vady, lékař musí vadu odstranit do 30 dní. Pokud by lékař do této lhůty vadu neodstranil, měla byste možnost odstoupit od smlouvy a požadovat peníze zpět.

Při případném uplatnění záruky si o něm od zubaře vyžádejte písemné potvrzení, aby nebylo možné zpochybnit, že jste korunky reklamovala včas. Pokud byste měla s vyřizováním reklamace problémy, doporučujeme se obrátit na Sdružení ochrany spotřebitelů.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

30.1.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS