Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Zubař vyřazení z evidence
Dobrý den, chci se zeptat, jestli mně zubař může vyřadit kartu, když jsem tam nebyla 10 let. Navštívila jsem zubaře, pro bolest zubu, ale on mně řekl, že nemá mojí kartu, že ji vyřadil. Tudíž mě neošetřil. Děkuji za odpověd
blanice
Odpověď:
Dobrý den,
případy, kdy má lékař právo ukončit péči o pacienta a vyřadit ho z evidence jsou uvedeny v § 48 odst. 2 zákona o zdravotních službách. Vzhledem k tomu, že jste u zubaře nebyla 10 let, je možné, že Váš zubař situaci vyhodnotil jako neposkytování potřebné součinnosti pro další poskytování zdravotních služeb jak je uvedeno v § 48 odst. 2 písm. e). Nicméně dle odst. 5 téhož paragrafu má povinnost Vás zubní lékař o ukončení péče informovat a předat Vám o této skutečnosti písemnou zprávu, ve které budou důvody ukončení péče o Vás uvedeny. Pokud tak tedy Váš zubní lékař neučinil, máte právo se proti jeho chybnému postupu bránit stížností.
Stížnost je upravena v § 93 a násl. zákona o zdravotních službách a podává se poskytovateli zdravotních služeb, proti kterému směřuje, tedy samotnému zubaři. Obsahem stížnosti by měl být dostatek informací k jejímu vyřízení, stížnost nesmí být podána anonymně. Zubař je pak povinen tuto stížnost vyřídit do 30 dnů, někdy však tato lhůta může být prodloužena o dalších 30 dnů. V případě, že byste nebyla s vyřízením stížnosti spokojena, máte právo se obrátit na správní orgán, u kterého znovu podáte stížnost a uvedete důvody, proč nesouhlasíte s vyřízením stížnosti. Tento správní orgán má pak na vyřízení
- 30 dní od obdržení stížnosti (může být prodlouženo o dalších 30 dní)
- 90 dní v případě, že je nutné ustavit nezávislého odborníka ode dne jeho ustavení (může být prodlouženo o dalších 60 dní)
- 120 dní pokud je třeba ustavit nezávislou odbornou komisi ode dne jejího ustavení (může být prodlouženo o dalších 60 dní).
Více informací o podávání stížností naleznete zde.
S pozdravem
Vaše Férová nemocnice
24.9.2018