Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Zubař, korunka a prasklý zub
Při poskytování zdravotních služeb jsem se setkala s přístupem zubaře, s nímž nesouhlasím a rozhodla jsem se mu poslat tento dopis, myslíte, že mám šanci na úspěch?
Vážený pane doktore,
obracím se na Vás s reklamací. Jsem Vaše pacientka a prováděl jste mi mj. ošetření zubu č. 5 vlevo nahoře 10. 5. 2017 a 30. 5. 2017. Po vyčištění kanálků jste mi nabídl zhotovení umělé korunky na tento zub. Po nasazení provizorní korunky mne zub bolel a při návštěvě u Vás 30. 5. 2017 jste mi sdělil, že je zub prasklý a měl by být vytržen, s čímž jsem nesouhlasila. Dle mého názoru musel zub prasknout již během léčení, na což jste mě neupozornil. Za zbytečně provedené úkony jsem Vám zaplatila částku cca 10 000,- Kč.
Uvádím podrobný rozpis:
Mikroskopické ošetření kořenových kanálků -2 kanálky: 4 600 Kč
FRC čep (s cenou si nejsem jista, protože ve faktuře jsou uvedeny 2 čepy. Asi jeden na zubu č. 5 a druhý na zubu č. 4): 2 250 Kč a 950 Kč
Provizorní korunka (razidová) : 1 500 Kč
Fotokompozitní výplň – velký rozsah: 2 600 Kč
Silikonové razidlo: 150 Kč
Otisk – A silikonovou otiskovácí hmotou: 600 Kč
Silikonový registrát skusu: 200 Kč
Studijní model s otiskem -1 čelist: 250 Kč
Cementování fixní – skloionomerní cement (jeden čelen): 500 Kč
Celkem: 10 400 Kč (bez čepu)
Žádám Vás tedy o vrácení uvedené finanční částky, protože jste mne předem neinformoval o skutečném stavu zubu a o alternativách jeho léčení.
Výše uvedenou částku, kterou jsem uhradila, prosím, pošlete zpět na můj účet
Věřím, že moji reklamaci uznáte za oprávněnou a nebudu nucena se obrátit na Stomatologickou komoru ČR.
Snegurka
Odpověď:
Dobrý den
Váš dotaz směřuje spíše na občanské právo a Férová nemocnice se zabývá spíše právem nemocenským a zdravotním, přesto se pokusíme kvalifikovaně odpovědět.
Podobný dotaz již jednou Férová nemocnice řešila. Odpověď můžete najít zde.
Z pohledu občanského zákoníku se váš vztah se zubařem dá kvalifikovat jako smlouva o dílo. Jako takový se řídí Novým občanským zákoníkem. Dle něj musíte vady díla oznámit lékaři bez zbytečného odkladu, a připojit svůj požadavek na formu nápravy díla.
Lhůta pro podání reklamace je šest měsíců. Pokud jste svoji reklamaci podala v čas a váš zubař ji neakceptoval, doporučil bych místo stomatologické komory obrátit se na Sdružení ochrany spotřebitelů.
S pozdravem
Vaše férová nemocnice
30.6.2017