Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Zrušená operace bez oznámení předem
Dobrý den,
syn 10 let byl přijatý na dětské oddělení nemocnice 1 den před plánovanou operací. V následující den, kdy měl být proveden zákrok v plánovaných 14.00 hodin, čekali jsme do 15.15 hod. Poté se přišel ošetřující lékař omluvit, že z technických důvodů (malování sálů) nelze provést zákrok.
Zákrok měl provést lékař ze soukromé praxe.
Takže jsme se sbalili a opustili nemocnici.
Omluva proběhla ze strany ošetřujícího lékaře v nemocnici ústně.
Měla bych dotaz, kdo ze zúčastněných nám měl nahlásit, že nemáme nastupovat do nemocnice.
Lékař ze soukromé praxe, nebo nemocnice.
Lékař ze soukromé praxe nás vůbec nekontaktoval.
Děkuji za odpověď.
Lenka T.
Odpověď:
Dobrý den,
za poskytování služeb odpovídá vůči pacientům poskytovatel zdravotních služeb. Protože zákrok měl být proveden v nemocnici, bude v tomto konkrétním případě s největší pravděpodobností poskytovatelem nemocnice (pro jistější výrok, nám chybí více informací), druhou variantou je, že lékař si sál od nemocnice pronajímal. Proto byla omluva ze strany nemocnice nejspíše na místě. Co se týče samotného důvodu, proč, nebyl zákrok proveden, domníváme se, že došlo k pochybení. Jestliže nemocnice věděla, že bude malovat sál, mohla vám dát včas vědět, že z tohoto důvodu nebude možné zákrok provést.
V případě, že měl být zákrok a předchozí hospitalizace hrazena z veřejného zdravotního pojištění, tak doporučujeme obrátit se na pojišťovnu, neboť právě ona pobyt v nemocnici hradila a bude bezdůvodně hradit znovu, až přijdete na provedení zákroku.
Pokud jste si hospitalizaci a zákrok hradila sama, obraťte se na lékaře, se kterým jste si zákrok domlouvala, protože Vám z důvodu neposkytnutí informací vznikly zbytečné náklady. V obou případech můžete podat stížnost na postup zdravotníků, víc o postupu podávání stížností naleznete na našich stránkách, viz zde.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
6.3.2017