Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zlomený krček možnost zanedbání péče?

Prosím o radu. Moje matka byla hospitalizována v nemocnici na neurologii s bolestí v levém třísle. Jelikož v nemocnici dostala zánět a měla bolesti, byly jí nasazeny antibiotika a léky tlumící bolest. Dne 11.2. měla silné halucinace, ve 23,30 hod. volala synovi. Myslela si, že je doma a požadovala, ať k ní ihned příjde domů. Byla silně dezorientovaná - matka má 84 let. Syn ihned zavolal do nemocnice, informoval o tom sestru a požadoval, ať k ní zajde a zavolá lékaře. Matka v 02,00 hod. spadla z postele a zlomila si krček u levé nohy. Hovořila jsem o tom s primářem nemocnice, popírá jakékoliv zavinění ze strany personálu. Chtěla bych poradit, jestli má vůbec nějaký smysl si stěžovat a komu stížnost zaslat. Je nějaká šance prokázat pochybení a jsou lékaři povinni mi sdělit jména pacientek, které v době úrazu byly s mamkou na pokoji? Soudit se nechci, ale zároveň tuto skutečnost nechci nechat projít jen tak. Matka bude operována s vysokým rizikem komplikací.

Vlasta

Odpověď:

Dobrý den,

to, jestli zdravotnický personál zanedbal náležitý dohled nad Vaší maminkou, opravdu z Vámi poskytnutých informací nedokážeme posoudit. 

Pokud jste přesvědčena, že došlo k pochybení zdravotnického personálu při poskytování lékařské péče, můžete podat stížnost k poskytovateli zdravotních služeb, v tomto případě tedy k samotnému vedení nemocnice. Ve stížnosti popište, v čem spatřujete neodborné jednání lékařů (zanedbán náležitý dohled), jaké jsou následky tohoto jednání (zlomený krček u nohy Vaší maminky) a co po poskytovateli požadujete. Lze tím docílit omluvy a vysvětlení, ale i finančního zadostiučinění. Nemocnice je povinna stížnost vyřídit do 30 dní, v odůvodněných případech pak až do 60 dní. 

V případě negativního vyřízení stížnosti nemocnice lze následně podat stížnost správnímu orgánu, který jí udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Tímto správním orgánem je zpravidla krajský úřad, v jehož obvodu se nemocnice nachází. Podrobnější informace o tom, jak stížnost podat můžete najít zde

​Můžete také nemocnici požádat o mimosoudní vyrovnání. V žádosti uveďte na podporu svých tvrzení ohledně zanedbaného dohledu telefonní rozhovor se zdravotní sestrou, odkažte na výpověď svědkyně (hospitalizované s Vaší matkou na stejném pokoji) atd.

Co se týče poskytování informací o hospitalizovaných pacientech, tak lékaři jsou povinni dodržovat ochranu osobních údajů pacientů. Tyto informace Vám zřejmě neposkytnou.

S pozdravem

Vaše Férová nemocnice

20.3.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS