Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zánět kanálků

Dobrý den,

z důvodu bolesti zubu jsem navštívila svou zubařku, následně došlo k čištění kanálku u zubu z důvodu zánětu. To bohužel nepomohlo, proto jsem po týdnu opět navštívila zubařku a ta mi následně stejným způsobem ošetřila i další zub. Ptala jsem se, zda mi budou dána i antibiotika, bylo mi řečeno, že ty se nedávají.

Po půl roce mi bylo řečeno, že zuby musí vytrhnout, to jsem odmítla a dále dojížděla na čištění kanálků. Došlo k zhoršení krčních mandlí, ty mi na doporučení byly odstraněny. Ke slibovanému zlepšení zubů nedošlo. Přešla jsem proto k jiné zubařce. Ta po shlédnutí RTG snímku zkonstatovala, že zánět je až v kosti.

Následovala léčba ATB. Následně mi chtěla vyčistit kanálky, ale zkonstatovala, že již došlo k jejich zatažení a proto mi dala doporučení na pracoviště, kde pracují s mikroskopem. Následoval šok, v zubu 6 i 7 zalomený nástroj.

Následná léčba vyčíslena na 50 000Kč. Ráda bych znala své možnosti, abych mohla tyto peníze vymáhat po své původní zubařce.

Děkuji za odpověď. 

 

misa-157

Odpověď:

Dobrý den, 

v následujícím případě máte několik možností jak nespokojenost řešit a tudíž se domoci finanční náhrady ze strany zubařky.  První možností je podání stížnosti. Nejprve se stížnost podává poskytovateli zdravotních služeb. Tedy přímo lékaři, ten má povinnost navrhnout ústní projednání a zpravidla do 30 dnů vyřídit. Po poskytovateli můžete žádat náhradu finančních nákladů, které Vám v souvislosti s nesprávným ošetřením vznikly.

Pokud by poskytovatel nebyl ochoten se dohodnout k Váší spokojenosti, máte možnost podat stížnost ke správnímu orgánu, k tomu naleznete více informací zde. Pokud byste ani tady nebyla úspěšná, další možností je mimosoudní řešení sporu formou mediace, či další možností je obrátit se na soud. V tomto případě Vám však doporučujeme nechat se zastoupit advokátem, který se orientuje ve zdravotnickém právu a poskytne Vám cenné rady. Vyhledat si jej můžete zde.

Konkrétně Vám doporuřujeme nejprve si vyžádat kopie lékařské dokumentace, jak od původní zubařky, tak i od dalších ošetřujících zubařů. Tyto záznamy Vám mohou posloužit jednak jako důkazy při případném soudním sporu, ale zejména můžou přispět ke snaze zubařky se dohodnout mimosoudní cestou, neboť se ve Vašem případě přikláníme nejprve k podání stížnosti. 

S pozdravem

Vaše Férová nemocnice

6.3.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS