Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zanedbání zdravotní péče

Dobrý den, 3 měsíce jsem docházela k ORL lékařce s tím, že mi začal zánět v uchu. Paní doktorka mě 2x píchla bubínek, po 6 týdnech mi nechala do ucha voperovat ventilační trubičku, ale mé obtíže stále přetrvávaly. K tomu se přidalo zhoršení sluchu a výtok z ucha a velké bolesti hlavy. Toto vše trvalo cca 3 měsíce, kdy jsem slyšela stále méně, bolesti byly stále větší, vybrala jsem 3 balení antibiotik, 2 balení tablet od bolesti a také 1 balení tablet na spaní. Před 10 dny jsem navštívila jiného lékaře, který mě okamžitě udělal stěry z ucha, vzal mi krev, poslal na CT hlavy a okamžitě jsem byla hospitalizována a do 2 dní jsem byla operována /antromastoidectomia I. sin Retympanostomia/. Po operaci už nemám bolesti hlavy, ale na "nemocné" ucho slyším o 80 dB méně, než normální člověk a je to nezvratné. Jediným řešením je naslouchátko. Nechci nikoho soudit, ale myslím si, že jsem ještě mladá na to, že nebudu slyšet na jedno ucho a dalo se tomu pravděpodobně předejít. Mohu podat žalobu na zanedbání zdravotní péče? Děkuji za odpověď

Odpověď:

Dobrý den,

na soud se samozřejmě obrátit můžete (podat žalobu), avšak ještě než tak učiníte, doporučujeme Vám konzultaci s jiným odborníkem, aby jste se ujistila, že k pochybení na straně lékařky skutečně došlo. V naší poradně nepůsobí žádný lékař, proto nemůžeme posoudit, zda postup lékařky ve Vašem případě byl standardní, či nikoli.

Řízení před soudem je náročné a mnohdy i finančně nákladné, proto Vám prve doporučujeme podání stížnosti. Tuto stížnost můžete podat vedoucímu zdravotnického zařízení (např. řediteli nemocnice), zřizovateli zdravotnického zařízení, nebo orgánu státní správy, který zdravotnické zařízení registroval (nejčastěji krajský úřad, či ministerstvo zdravotnictví) a v neposlední řadě také zdravotní pojišťovně.

Stížnost musí být písemná a nesmí být anonymní. Měla by obsahovat dostatek relevantních informací pro její vyřízení příslušným orgánem. V této stížnosti můžete také požadovat náhradu škody. Ve Vašem případě rovněž doporučujeme vyžádání kopie zdravotnické dokumentace a její konzultaci s odborníkem.

Pokud nebudete spokojena s vyřešením věci, můžete na soud podat občanskoprávní žalobu, a to buď žalobu na náhradu škody, nebo žalobu na ochranu osobnosti. Řízení před soudem je však složité, proto je dobré věc předem konzultovat s advokátem, který se zabývá zdravotnickým právem.

Více informací, včetně vzorů stížností a nejčastějších otázek najdete v sekci stížnosti a soudní řešení.

Vaše Férová nemocnice

30.9.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS