Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Zanedbání lékařské péče
Dobrý den,
před měsícem jsem si zlomila zánártní kost a dokulhala jsem na ortopedickou ambulanci (po několika hod.). Tam jsem lékaři popsala, co se mi stalo, a stěžovala si na bolesti a neschopnost došlápnou na chodidlo. Lékař mě odbyl s tím, že s nohou nic nemám a neudělal mi ani RTG (o arogantním chování jak lékaře, tak i personálu ani nemluvím). Poslal mě domů s tím, že to mám ledovat. Druhý den jsem si zašla ještě na chirurgii, kde mi z RTG a zjistili zlomeninu. Měsíc jsem měla nohu v sádře a stále se léčím.
Napsala jsem na lékaře na ortopedické ambulanci stížnost (žádala jsem omluvu), která byla zamítnuta s tím, že noha nejevila známky zlomeniny, proto nebyl indikován RTG.
Má význam činit další kroky?
Proxima
Odpověď:
Dobrý den,
pokud jste podala stížnost vedoucímu lékaři (příp. řediteli) ambulance, přičemž tato stížnost byla ze strany vedení zamítnuta, můžete podat stížnost k rukám příslušného správního orgánu, který vydal ambulanci oprávnění k poskytování zdravotních služeb, v tomto případě příslušného krajského úřadu, který, v souladu s § 94 zák. č. 372/2011 Sb., bude povinen tuto stížnost vyřídit, a to do 30 dnů od jejího obdržení, příp. do 90 dnů, pokud by bylo nutno ustanovit nezávislého odborníka nebo 120 dnů v případě nutnosti sestavení odborné komise pro posouzení případu.
Další možností je podat stížnost na jednání lékaře přímo České lékařské komoře, a to k rukám její Revizní komise. Více o podávání stížností k České lékařské komoře, včetně podrobností ohledně celého postupu, se můžete dozvědět např. zde.
S pozdravem
Vaše Férová nemocnice
21.6.2016