Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Zanedbaná péče

Dobrý den,
můj otec v prosinci 2012 upadl a poté začal mít bolesti v zádech. Zašel k obvodnímu lékaři a ten ho poslal na vyšetření do nemocnice, kde nic nenalezli. Jeho zdravotní stav se zhoršoval, až se skoro nemohl pohybovat, tak opět zašel k obvodnímu lékaři a ten ho poslal k hospitalizaci do nemocnice, kde ho přijali. Po týdnu léčení na chirurgii, ho přeložili na oddělení dlouhodobě nemocných. Jeho stav se zhoršoval. Takhle ho tam léčili 14 dní, až jednou v noci přestal chodit a zůstal na lůžku, pak ho převezli na ortopedii, kde udělali CT a zjistili, že u páteře má hnis, který mu stiskl míchu a že mu hrozí i smrt. Byla tedy nutná operace a převezli ho do jiné nemocnice, kde začátkem února 2013 proběhla náročná operace. Operace se zdařila, ale otec zůstal na invalidním vozíku. Lékaři, kteří jej operovali, mu říkali, že stačilo nasadit antibiotika na začátku ledna a nemusel takhle skončit. Máme právo na náhradu škody?

Mark

Odpověď:

Dobrý den,

je nám líto, co se stalo vašemi otci. Nejsme lékaři, proto nedokážeme posoudit zdravotní potíže vaše otce a říci, zda došlo k pochybení.

Doporučujeme Vám obrátit se na lékaře, kterému důvěřujete, a daný problém s ním prokonzultovat. Pokud společně dojdete k závěru, že došlo k zanedbání péče, je vhodné obstarat si veškerou zdravotní dokumentaci, která souvisí s daným problémem (koho jste navštívili a kolikrát, jaký to mělo výsledek atd.). Máte právo na výpisy veškěrých informací ze zdravotnické dokumentacePokud vám ji lékař  odmítne vydat k pořízení kopií, obraťte se se stížností , jelikož takový postup z jejich strany není oprávněný.

Dokumentace je důležitá z důkazního hlediska pro případný další postup, kterým může být:

  • podání stížnosti na postup lékaře, popřípadě lékařů. Stížnost se podává lékaři nebo jeho vedoucímu, proti kterému stížnost směřuje. Se stížností se můžete obrátit i přímo na Českou lékařskou komoru. To má za následek projednání a vyřízení stížnosti, kdy bude uložena nějaká sankce (např. pokuta), ve stížnosti můžete žádat i náhradu nákladů, omluvu i finanční satisfakci.
  •  v případě, že by stížnost nepomohla, můžete se obrátit prostřednictvím žaloby na soudnebo využít mediace, která je určitou alternativou k soudnímu řízení a jejím cílem je smír. V případě řešení problému soudní cestou je vhodné obrátit se na odborníka na spory a zdravotnické právo, tedy na některého advokáta, ze seznamu advokátů České advokátní komory. To nejen z důvodu znalostí dané oblasti, ale i z důvodu znalostí procesních pravidel a lhůt, jejichž nedodržení vede k zápornému výsledku.

Vaše Férová nemocnice

 

16.1.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS