Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Záchranná služba neposkytla informace lékaři,který přebíral pacienta k ošetření

Dobrý den,

měla bych dotaz týkající se jednání zdravotnické záchranné služby, která byla přivolána ke zranění hlavy mého bratra. Zdravotnická záchranná služba byla přítomnými informována o možném úrazu hlavy. Zřejmě při příjezdu do nemocnice záchranná služba lékaři tuto skutečnost nesdělila. Po převozu do jiné nemocnice, bratrovi zjistili mozkové krvácení. Po stížnostech nám přebírající lékař řekl, že informace o úrazu hlavy mu záchranou zdravotnickou službou sdělena nebyla. Pochybila záchranná služba, když lékaři nesdělila tato závažná fakta? Neměl by přebírající lékař pacienta prohlédnout, i kdyby tyto informace od záchranné služby neměl? Je možné žádat záznam hovoru se záchrannou službou, popřípadě kde o něj požádat?

Děkuji.

Madlali

Odpověď:

Dobrý den,

k povinnostem činnosti záchranné zdravotnické služby patří i spolupráce s cílovým poskytovatelem akutní lůžkové péče. Tedy takového zařízení, kde bude pacient umístěn - nemocnice. Předpokládá se plynulá návaznost a součinnost jak záchranné služby, tak nemocnice.  Záchranná služba i přijímající lékař by měli znát všechny akutní a důležité informace, které jsou nezbytné k zajištění adekvátní lékařské péče. Z vašeho dotazu tak vyplývá, že zdravotnická záchranná služba mohla pochybit, když informace nesdělila.

K Vašemu druhému dotazu. Přebírající lékař by skutečně pacienta vyšetřit měl. Nejen, že se jeho zdravotní stav mohl při převozu změnit, ale také by mohl narazit na nové skutečnosti a indikovat tak další vyšetření. Ve vašem případě bude toto vyšetření a jeho výsledek zaznamenán lékařem, který pacienta přijímal ve zdravotnické dokumentaci. Pokud máte jakékoli pochybnosti o postupu lékaře, může Váš bratr do dokumentace nahlédnout, či si udělat kopii (více o zdravotnické dokumentaci zde).

Také jste se ptala, zda-li je možné žádat záznam hovoru se záchrannou službou. Ano, možné to je. O telefonní záznam a i o záznam dokumentace zdravotnické záchranné služby je nutné požádat záchrannou službu.  Tyto záznamy jsou však uchovány jen určitou dobu.  Zvukový záznam o příjmu tísňového volání nebo výzvy k výjezdu záchranné služby je uchován 24 měsíců od obdržení výzvy. Záznam o výjezdu pak 10 let od výjezdu zdravotnické záchranné služby.

Vaše Férová nemocnice

13.4.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS