Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Záchranná služba odmítla přijet aplikovat injekci proti bolesti

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Můj tatínek má rakovinu žaludku a velké metastáze na játrech. Léčí se na onkologii v xxx, bydlí v xxx a spadáme pod nemocnici xxx. Dnes večer se nám stala menší nepříjemnost a jsem velmi znepokojena chováním a jednáním. Tatínek měl velké bolesti a maminka volala na onkologii v xxx a řekli jí, že si má zavolat záchranku do xxx, aby mu přijeli píchnout injekci. Tam řekli mamince, že nikam nevyjíždí a že si má zajet na onkologii do xxx. Jak nemocný člověk v bolestech, který umírá, si má zajet 30 km autem do nemocnice? V xxx prostě záchranka odmítla přijet a ještě řekla mamince, ať teda dá tatínka k telefonu, aby jim sám řekl, jak má velké bolesti. Tohle už je opravdu sprosté. Chtěla bych poradit, protože si opravdu chci stěžovat na nemocnici xxx. Není to moc pěkný příklad pro nás mladé, jak asi teď mám vidět budoucnost v ČR? Mám celý život pracovat jako mí rodiče, platit pojištění, abych viděla, co mě jednoho dne čeká, až onemocním opravdu? Je to moc sprosté. Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den,

je nám líto, s jakým přístupem jste se v těžké chvíli setkali. Pomoci nemocnému člověku trpícímu bolestmi je posláním lékaře. V Etickém kodexu České lékařské komory se uvádí: Lékař u nevyléčitelně nemocných a umírajících účinně tiší bolest, šetří lidskou důstojnost a mírní utrpení...

Dle vyhlášky o zdravotnické záchranné službě je záchrannou službou poskytována odborná neodkladná péče mimo jiné i při stavech, které působí náhlé utrpení a náhlou bolest. Ve Vašem případě tato péče však poskytnuta nebyla. Proti tomuto jednání je možné podat stížnost adresovanou vedení zdravotnické zařízení nebo zřizovateli zdravotnické záchranné služby. Zřizovatelem je ve Vašem případě Ústecký kraj. Na našich stránkách jsou ke stažení vzory stížností.

Jinak v případě bolestí pacienta je také možné se obrátit na svého praktického lékaře. Ten totiž podle právní úpravy poskytuje návštěvní službu pacientům, kteří potřebují ambulantní péči, ale nejsou schopni se dostavit do ordinace lékaře.

Vaše Férová nemocnice

8.9.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS