Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Stravovací chyba v nemocnici
Dobrý den,
rád bych se zeptal, jak je možné se bránit proti jistému podezření na stravovací chybu v krajské nemocnici. Dcera s celiakií, která byla přijata na oční kliniku k vyšetření nitroočního tlaku, zvracela po 4 hodinách po pozření druhého oběda, s následným průjmem, a po cca 12 hodinách se jí zvýšila teplota na 38°C. Jídlo je podáváno ze stravovacího zařízení nemocnice. Ošetřující doktorka konstatovala, že se jedná o virózu a nasadila ji čtyři infúze, doporučila ukončení hospitalizace a domácí léčení. Lehkou divností může být i podobný stav dvou pacientek (o kterých víme), s průběhem zvracení a propuštěním do domácího léčení. Otázkou i zůstává, zda je správný postup s popsanými potížemi, odkázat pacienta na domácí léčbu. Děkuji za Vaši odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
nejsme schopni určit, zda stravovací potíže byly v přímé souvislosti se stravováním v nemocnici. Pokud tomu tak bylo - Vaší dceři bylo podáno pro její zdravotní stav nevhodné jídlo, a následně byla ještě propuštěna do domácího léčení - nemocnice a její lékaři pochybili. Všichni zdravotničtí pracovníci jsou povinni vykonávat zdravotnické povolání svědomitě, poctivě, s hluboce lidským vztahem k občanům a s vědomím odpovědnosti ke společnosti.
Svou nespokojenost můžete dát najevo prostřednictvím stížnosti (je-li vás více nespokojených pacientů, i cestou hromadné stížnosti)
- vedoucímu zdravotnického zařízení
- České lékařské komoře
- zdravotní pojišťovně.
Pro dostatek informací o postupu ošetřující lékařky si vyžádejte zdravotnickou dokumentaci, ze které můžete i zjistit, zda lékaři upozornili na jiný stravovací režim Vaší dcery apod. Více o stížnostech a dalších možnostech při nespokojenosti pacientů naleznete zde:
Vaše Férová nemocnice
14.3.2010