Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Stížnost na lékaře, komu podávat?

Dobrý den,

na stránkách jsem se dočetla, aby klienti podali na lékaře stížnost písemně a podali ji v prvé řadě přímo jemu. A že lékař je povinen vést si evidenci všech na něj podaných stížností a do měsíce je povinen odpovědět. Mám, nebo měla bych  sepsat stížnost a podat ji na paní doktorku přímo jí ? A podle toho, jak se vyjádři dále postupovat ?

Děkuji za odpověď..

Adriana Smetanová

Odpověď:

Dobrý den,

dle zákona o zdravotních službách se stížnost podává poskytovateli zdravotních služeb, proti kterému směřuje. Podáváte-li stížnost proti lékaři zaměstnaného v nemocničním zařízení, obraťte se přímo na vedení nemocnice (tj. na ředitele nemocnice). Vedení nemocnice,  pak může stížnost delegovat na podřízené oddělení (např. právní oddělení či zdravotní oddělení v nemocnici, kde daný lékař působí).

Chcete-li však podat stížnost na lékaře působícího v soukromé ordinaci (např. obvodního), podáváte stížnost přímo jemu. Lékař je povinen vyřídit stížnost do 30 dnů od jejího obdržení, vést evidenci o podání stížnosti a o způsobu jejich vyřízení, dále je povinen Vám umožnit nahlížet do spisů a pořizovat z něj kopie.

Jde-li o stížnost proti poskytovateli lůžkové péče (nebo jednodenní péče) je dále povinen vypracovat postup pro vyřízení stížnosti.

Pokud nebudete s vyřízením stížnosti souhlasit, můžete podat stížnost k příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli (lékaři v případě soukromé ordinace, nemocnici) udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvedete důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti. 

Příslušným správním orgánem bude u většiny zdravotnických zařízení Krajský úřad, jedná-li se o Fakultní nemocnici, tak Ministerstvo zdravotnictví. 

Dále můžete podat stížnost k České lékařské komoře (popř. České stomatologické komoře) poruší-li lékař etický kodex. Prokáže-li se, že lékař porušil Etický kodex, můžemu být udělena důtka, pokuta, v nejkrajnějších případech bude vyloučen z lékařské komory. 

S pozdravem hezkého dne,

Vaše Férová nemocnice

26.1.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS