Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Stížnost na léčebný ústav
Chtěl bych si stěžovat na personál v léčebně kvůli chování personálu k mé matce. Je to hrozné. Dnes jsme byli na návštěvě a musel jsem se zhrozit co tam místní personál provaděl. Nechali nás čekat za dveřmi min. 30 min a po vpuštění jsem šel na pokoj kde matka leží a zhrozil jsem se. Matka ležela na zemi a personál jí doslova rval do erárních hadrů, přitom matka ještě ve středu byla skoro samostatná a dnes, tzn. za 4 dny obrat o 50% k horšímu. Byla na operaci hlavy. Operace proběhla v pořadku a za 4 dny hrůza děs. Poraďte mi kam se obrátit a na co máme nárok.
čenda
Odpověď:
Dobrý den. V případě, že Vám přijde chování personálu v léčebně neprofesionální, máte možnost si na dané pochybení zdravotnického personálu stěžovat. V první řadě by bylo nejlepší probrat celou situaci přímo s personálem, či s jejich nadřízeným. Pokud je takováto možnost nereálná, či se jednání pesronálu nezměnilo. lze stížnost podat k: 1. řediteli léčebny 2. krajskému úřadu 3. české lékařeské komoře 4. zdravotní pojišťovně. Stížnost nesmí být anonymní, měla by obsahovat dostatek informací pro její vyřízení příslušným orgánem. Více informací, praktických rad spolu se vzory stížností naleznete na našem webu zde. V případě, že by ani stížnost nepomohla, máte samozřejmě právo podat na léčený ústav žalobu u soudu, zde je však již téměř nezbytná právní pomoc advokáta. Více informací o tom, jak můžete právní pomoc vyhledat, naleznete zdarma na webu Potřebuji právníka. Vaše Férová nemocnice.
10.10.2011