Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Stížnost na chovaní lékařky na ambulanci

Dobrý den, ráda bych věděla, jestli je možné podat stížnost na chování lékařky při ošetření. Dostavila jsem se na ORL ambulanci ve večerních hodinách po zhoršení zdravotního stavu. V ordinaci jsem strávila 10 minut a z této doby jsem cca 8 minut byla poučována o tom, komu a k čemu slouží ambulance. Lékařka na mě zvyšovala hlas, že prý, co tam vůbec dělám, když nejsem ohrožena na životě a že absolutně nevypadám na to, že bych to nevydržela do rána, že není zvědavá na lidi jako jsem já, kteří "otravují" večer, protože přes den musí být v práci apod. Po té mě vyšetřila a jako diagnózu uvedla AKUTNÍ ZÁNĚT HLTANU. Tak mi přijde zvláštní, proč nemám nárok na "normální" přístup lékařky na večerní ambulanci, když můj zdravotní stav je akutní! Opravdu jsem se modlila, aby už s proslovem skončila, protože mi vážně nebylo dobře a věřte mi, trvat to o chvilku déle, pošlu lékařku do zadních partií a zajedu si do jiné nemocnice! Samozřejmě jsem v ordinaci s lékařkou byla pouze já, tak nevím, jestli by měla stížnost nějaký efekt. Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den,

na chování ošetřující lékařky si stěžovat můžete. Existuje řada doporučení a předpisů, jaké má lékař k pacientovi povinnosti. Z Etického kodexu ČLK mimo jiné pro lékaře vyplývají tyto zásady:

Lékař se k nemocnému chová korektně, s pochopením a trpělivostí a nesníží se k hrubému nebo nemravnému jednání. Bere ohled na práva nemocného. Vaším právem, vyplývajícím ze zákona o veřejném zdravotním pojištění, je poskytování zdravotní péče hrazené ze zdravotního pojištění s cílem zachovat nebo zlepšit Váš  zdravotní stav. Zdravotní péče zahrnuje i pohotovostní službu.

Váš zdravotní stav se večer zhoršil a je zcela pochopitelné, že jako laik  nemůžete vědět, zda v průběhu noci dojde k jeho dalšímu zhoršení nebo se stav zlepší. To, že jste lékařskou pomoc vyhledala, ale plně odpovídá snaze každého jednotlivce žít zdravě a preventivně své zdraví chránit, což je ostatně i cílem a hlavní zásadou péče o zdraví lidu, tzn. i cílem zdravotních pracovníků. Podle stanovené diagnózy se nakonec i ukázalo, že Vaše obava o zdraví byla opodstatněná a onemocnění bylo akutní. Ke stížnosti proto nezapomeňte přiložit kopii lékařské zprávy.

Více o tom, jak postupovat při podávání stížností najdete na stránkách Férové nemocnice zde:

Vaše Férová nemocnice

6.2.2010

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS