Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Reklamace zubní protézy
Dobrý den,
mám měsíc a půl pevný můstek na spodních předních zubech, který dobře sedí. Mám však problém s vyslovováním. Přestože stále hodně mluvím a čtu nahlas, jak mi poradil lékař, nejdou mi správně vyslovovat sykavky. Měla jsem dřív malinký předkus, teď však mám zuby krásně rovné a malou škvírku mezi vrchními a spodními zuby. Mohlo by to mít vliv na můj problém? Trpím pocitem, že mám velký jazyk na malý prostor. Děkuji za odpověď.
baší
Odpověď:
Dobrý den,
v naší poradně pracují pouze právníci, nikoliv lékaři. Nedokážeme tak posoudit, zda Vám byla zubní náhrada vyhotovena správně či nikoliv a jaký by měl mít její tvar vliv na Vaše vyslovování.
Pokud máte obavy, že Vám byl můstek nesprávně vyhotoven nebo vyhotoven neadekvátně k Vašim ústům, doporučujeme Vám se o této Vaší obavě nejprve poradit se svým lékařem, který je Vám nejlépe schopen objasnit případné okolnosti této léčby a její případná úskalí či rizika. Také si můžete vyžádat kopii Vaší zdravotnické dokumentace a s ní se obrátit na jiného lékaře a požádat jej o nezávislý posudek tohoto můstku.
Lhůta na případné reklamace tohoto zákroku se řídí občanským zákoníkem, konkrétně ustanoveními o smlouvě o díle. Záruční lhůta je tak dvouletá a máte tak ještě dost času náležitě se ujistit, zda je s Vaším můstkem něco v nepořádku či nikoliv. Pokud se ukáže, že k nějakému pochybení skutečně došlo, můžete samozřejmě požadovat bezplatnou opravu a další nároky z toho plynoucí. Na našich internetových stránkách v sekci často kladených otázek můžete nalézt řadu dalších užitečných informací nebo se můžete podívat na některé již zodpovězené dotazy s obdobnou tématikou, například tento.
Vaše Férová nemocnice.
28.7.2014