Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace zubního můstku

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu. Manžel si nechal dělat můstek ( 3 zuby )- jeden měl vytrhlý.Zuby jsopu vlevo na straně Zubařka mu dala na výběr variantu za 6000 Kč, nejspíš keramika (?) a pak variantu za 2500 Kč.. Manžel si vybral levnější variantu. Zubařka řekla, že BOKY budou bílé, vršky stříbrné. Vršky stříbrné nevadili..i tak má manžel zaplombovanou skoro celou pusu. Když byl můstek vyroben a následně nasazen na zkoušku, protože jeden obroušený zub dělal neplechu...mysleli jsme si, že je to jen nějaká "maketa", než se mu zub uzdraví, ale potom jsme nestačili zírat! Ta domělá maketa, byl ten pravý můstek...a o co jde...všechny tři zuby jsou celé stříbrné, jen 2 jsou ze předu bílé! Vršky, vnitřky a jeden celý zub úplně stříbrný! Na to zubařka řekla, že vnitřky se bílé nedělají! Tak mi nejde do hlavy když řekla, že BOKY budou bílé..jak to člověk má pochopit. Dále ten úplně stříbrný zub (hlouběji do pusy), že se také nedělá bílý! Ale jak tohle má laik vědět????
Prý co jste si objednal, to máte! Reklamaci prý uplatnit nelze! Samozřejmě kdyby věděl, že to bude vypadat takto, tak si hned dá du dražší variantu, kde ty zuby bílé být můžou! Ale mi nejsme žádní zubní technici, aby jsme věděli co se dělá a co nedělá. Manželovi je 30 let, tak musíte uznat, že by si dobrovolně nedal do pusy takovýto kov! Zubařka stále pracuje ve spěchu, je nervózní z plné čekárny!
Našim cílem je, dostat zpět peníze a přejít k jinému lekáři, kde si manžel nechá můstek udělat nový! Ale peníze jim za takový šrot nenechám!
Ještě jen taková poznámka: když mu ten můstek sundala, aby léčila ten zub pod ním ( nakonec byl nějaký špatný)..ty tři zuby mu dala jen tak do ruky..jako by nic...a přijďte za 14 dní.. Je toto normální chování? Máme právo na reklamaci a jaká je šance uspět?

Moc děkuji a těším se na Vaši odpověď.

Adéla

Odpověď:

Dobrý den,

pokud váš manžel není spokojen s postupem lékaře, může na něj podat stížnost k rukám nadřízeného lékaře nebo k České lékařské komoře (zde to musí stihnout ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy mu byl udělán můstek, stížnost nadřízenému není limitována žádnou lhůtou). Může argumentovat, že nebyl správně poučen o důsledcích výběru levnější varianty a nevěděl, jak bude vypadat. Jako pacient má právo na informace o důsledcích léčby, kterou podstoupí, takže lékař porušil svou povinnost, když jej nedostatečně informoval.

Pokud chcete získat zpět vynaložené peníze, můžete podat žalobu k příslušnému okresnímu soudu, tedy k okresnímu soudu v místě nemocnice/lékařské ordinace, kde manžel zákrok podstoupil. Tuto žalobu můžete podat i paralelně společně se stížností.

Vaše Férová nemocnice

2.5.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS