Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Reklamace u stomatologa
Dobrý den,
synovi jsme nechali před 14 dny zapečetit fisury na dvou stálých stoličkách (330 Kč za jeden zub). Po týdnu však pečetící výplň z jednoho zubu vypadla. Prosím o radu, zda mám nárok uplatňovat reklamaci a jaké jsou možnosti toho, co mohu požadovat v rámci reklamace. Mohu mimo jiné požadovat navrácení peněz? O pečetění už nemáme znovu zájem, syna výkon poměrně stresoval. Lékařka mi však při telefonickém hovoru sdělila, že mi peníze nevrátí.
Děkuji za odpověď.
breva
Odpověď:
Dobrý den. Stomatologický zákrok máte samozřejmě možnost reklamovat a to až do 6 měsíců od provedení zákroku. Spíše než v pozici zdravotníka je v obdobných případech zubař v roli obchodníka. Pokud chcete zákrok reklamovat, uplatněte ji tedy přímo u dotyčného stomatologa. Ve vašem případě nepomohl telefonický hovor, zkuste tedy se stomatologem reklamaci, případně jiný druh vyrovnání, probrat osobně v jeho ordinaci.
Co se týče druhu reklamace, pokud lze vadu odstranit, pak máte nárok na její bezplatné odstranění bez zbytečného odkladu. Zubař si nemůže nárokovat žádné náklady na opravu. Bude-li vada neodstranitelná (tzn. že po opětovném zákroku vypadne fisura znovu), pak můžete smlouvu zrušit (od smlouvy odstoupit) a zubař Vám vrátí peníze. Záleží na domluvě se zubařem, které řešení zvolíte.
V případě, že by s vámi zubař nebyl ochoten reklamaci projednat, máte právo se obrátit na občanskoprávní soud s žalobou na náhradu škody. V tomto případě bychom již ale doporučili vyhledat právní pomoc advokáta.
Vaše Férová nemocnice.
3.10.2011