Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Reklamace rovnatek
Dobrý den,
syn dostal nasazovací rovnátka a po týdnu se mu v puse zlomil drátek. Lékař po mě chce dalších 800 korun za opravu. Nemám nárok na reklamaci? Jak mám postupovat?
Děkuji za odpověď
Kewa
Odpověď:
Dobrý den,
jsme právní poradna, a proto nemůžeme po faktické stránce najisto posoudit, zdali se skutečně jedná o vadná rovnátka. Nicméně podle našeho názoru je to velmi pravděpodobné.
V případě reklamace za vady je nutné odlišovat, zdali se jedná o podstatnou vadu či nikoliv.
U podstatné vady má kupující nárok na:
1. odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věc
2. na odstranění vady opravou věci
3. na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
4. odstoupit od smlouvy
U méně podstatné vady má kupující nárok na:
1. odstranění vady nebo
2. na přiměřenou slevu z kupní ceny
Výběr varianty řešení je na kupujícím.
Ve Vašem případě se domníváme, že byste měli mít nárok na reklamaci, přičemž prasknutí drátu bude pravděpdobně podstatná vada. Proto kontaktujte lékaře a pokuste se s ním dohodnout.
Pokud by lékař domluvu nebo odpovědnost za poškození odmítal, tak můžete věc řešit dále. Je možnost podat stížnost k České stomatologické komoře na nesprávný postup lékaře. Vzor stížnosti můžete nalézt zde. V případě, že by i přesto nedošlo k dohodě a vyřešení problému, tak poté můžete podat žalobu na náhradu škody. V takovém případě bychom Vám doporučili sjednat si advokáta. Vybrat si ho můžete ze seznamu advokátů České advokátní komory.
Dále také máte právo změnit svého ošetřujícího lékaře a vyhledat nového.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
21.10.2015