Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Reklamace plomby u zubaře
veverka
Odpověď:
Dobrý den,
Váš dotaz bychom rozdělili do dvou odpovědí:
Co se týče první plomby, ta byla zhotovena na základě uzavření smlouvy o dílo, která se řídí ustanoveními občanského zákoníku. Podle něj zhotovitel (zubařka) odpovídá za vady, které věc měla při její převzetí a také za ty, které se vyskytnou v záruční době. Tato záruční doba trvá šest měsíců, v této lhůtě musíte uplatnit právo z odpovědnosti za vady u zubaře.
Protože jste si nechala zub opravit jinde, měla byste od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz.
Co se týče plomby, kterou Vám zhotovil druhý zubař, nejdřívě bychom vám doporučili s lékařskou se dohodnout, odkázat se na hodnocení a názor druhého odborníka u které jste byla. Na jednání lékařky si také můžete stěžovat, což pro ni ve výsledku může znamenat pokutu, nebo také ztrátu oprávnění k provádění lékařského povolání. Více o podávání stížností se můžete dočíst zde. Pokud by domluva nebyla možná a mimosoudní jednání nikam nevedlo, doporučujeme Vám žalovat pro zásah do osobnostních práv. V tom případě Vám doporučujeme vyhledat advokáta, který se specializuje na medicínské právo.
Ten se nejprve pokusí o mimosoudní řešení sporu, tzn. že se se zubním lékařem, příp. zřizovatelem pokusí domluvit, jednání ze strany lékaře pak bývá uvážlivější. Advokáta můžete nalézt na internetových stránkách Potřebuji právníka nebo v seznamu advokátů České advokátní komory.
Vaše Férová nemocnice
16.12.2013