Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Reklamace korunky

Dobrý den,

po měsíci mi vypadla při jídle korunka i s trnem korunku jsem snědla. Budu si muset zaplatit znova trn i korunku, když ji nenajdu?

Děkuji za odpověd.

kikuzhenka

Odpověď:

Dobrý den,

v prvé řadě je třeba uvést, že jakožto pacient máte dle § 28 odst. 2 právo na zdravotnické služby na náležité odborné úrovni. Je zcela zřejmé, že Vám Vaše zubní lékařka tyto služby neposkytla. 

Na provedení zubařského úkonu se právně pohlíží jako na uzavření smlouvy o dílo a takový úkon se tedy řídí pravidly občanského zákoníku. Skutečnost, že Vám korunka po měsíci vypadla, značí, že Vaše zubařka neodvedla svou práci tak, jak měla, a vy máte tím pádem právo se bránit.

Skutečnost, že Vám korunka vypadla, však musíte své zubní lékařce neprodleně oznámit, stejně jako skutečnost, že si přejete špatně zhotovenou korunku reklamovat. Volba způsobu reklamace je na Vás. Můžete požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, které jste za vadně provedenou korunku zaplatila nebo odstranění vady, ve Vašem případě tedy implantaci nového trnu a korunky. 

Jestliže se rozhodnete uplatnit Vaše právo na zhotovení nového trnu a korunky, je Vaše zubní lékařka povinna tento zákrok provést ve lhůtě 30 dní. Pokud by zubařka tuto lhůtu nedodržela, máte právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, které jste na zákrok vynaložila. Je nutné zdůraznit, že nové zhotovení by měla zubařka provést zcela zdarma, jelikož se jedná o uplatnění reklamace.

V souvislosti s uplatněním záruky bych Vám doporučila vyžádat si písemné potvrzení o uplatnění reklamace, tím pádem zamezíte zpochybnění toho, že jste záruku uplatnila včas. Pokud byste měla s vyřizováním reklamace problémy, neváhejte se obrátit na Sdružení ochrany spotřebitelů.

Je možné, že Vaše zubařka bude tvrdit, že svou práci odvedla správně a že se chyba stala na Vaší straně. V takovém případě je vhodné zajistit názor nezávislého zubaře, který práci Vaší zubní lékařky posoudí. Jeho názor pak bude sloužit jako podklad pro reklamaci. Lhůta na vymáhání reklamace činí dva roky.

 

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

2.8.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS