Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
prasklá zubní náhrada
Dobdrý den,
po 1 roce užívání mi při jídle praskla celková horní zubní náhrada - můžu uplatnit reklamaci?
Děkuji
michal
Odpověď:
Dobrý den,
na zubní náhrady (korunky, zubní implantáty apod.) se vztahuje záruční doba 24 měsíců od převzetí. Pacient by se měl s reklamací vždy obrátit na zubního lékaře, který práci provedl. Zubní lékař se musí k vaší reklamaci vyjádřit a zjednat nápravu. Pokud jde vadu odstranit, máte právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, bez zbytečného odkladu. Není-li to vzhledem k povaze vady možné, můžete požadovat výměnu nebo, pokud se vada týká jen součásti, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, můžete žádat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit.
V případě, že se s lékařem nedohodnete, konflikty a reklamační řízení posuzuje Česká stomatologická komora, její odborná komise. V tomto případě je třeba napsat písemnou stížnost, která musí obsahovat alespoň jméno, příjmení a adresu. Potřebné doklady, například záruční list – pokud byl vystaven – nebo doklad o úhradě si vyžádá příslušná revizní komise, která se bude případem zabývat.
V závěru nám dovolte požádat Vás o vyplnění dotazníku, zjišťujícího Vaši spokojenost se službami Férové nemocnice. Dotazník naleznete zde. Číslo Vašeho dotazu je 7104. Vyplnění dotazníku Vám nezabere více jak pět minut, což představuje pouze zlomek času věnovaný vypracování odpovědi. Výsledky nám umožní zlepšit naše služby.
Děkujeme za odpověď
S pozdravem
Vaše Férová nemocnice
12.12.2018