Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Postup zaměstnance nemocnice - nevstřícnost vůči pacietnům
Dobrý den,
v rámci hospitalizace v nemocnici jsem absolvoval přesun z jednoho lůžkového oddělení na jiné. V rámci tohoto přesunu mě měl doprovázet zaměstnanec nemocnice, i přesto, že bych přesun zvládl sám. Zaměstnanec nemocnice mě opakovaně nechal čekat na chodbě s vyhřeznutou ploténku, což mi způsobovalo značnou bolest. Následně jsem jej delší dobu nemohl najít, tudíž jsem šel sám. Před nemocnicí jsem ho nalezl na lavičce a v rozhořčení jej požádal o sdělení jeho jména. Na což mi bylo odpovězeno, že mi ho nesdělí a jestli si chci stěžovat. Odešel jsem a ještě nějakou dobu jsem měl silné bolesti v páteři. Prosím o radu, jak se můžu bránit.
Děkuji za odpověď.
pacient
Odpověď:
Dobrý den,
velmi nás mrzí tato Vaše zkušenost. Pokud máte za to, že chování zaměstnance není v pořádku, můžete na něj podat stížnost nemocnici. Ta má povinnost Vás do 30 dnů kontaktovat a navrhnout řešení. Blížší informace o stížnostech naleznete na našich stránkách zde.
Ve Vašem případě porušení několika povinností vyplývajících ze zákona o zdravotních službách. Tyto skutečnosti by mohly být podkladem pro Vaši stížnost. Konkrétně pak právo pacienta na důstojné a ohleduplné zacházení. A dále právo pacienta znát jméno zdravotnického personálu, což Vám bylo odepřeno.
Přejeme brzké uzdravení.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
17.10.2016