Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Postup zaměstnance nemocnice - nevstřícnost vůči pacietnům

Dobrý den, 

v rámci hospitalizace v nemocnici jsem absolvoval přesun z jednoho lůžkového oddělení na jiné. V rámci tohoto přesunu mě měl doprovázet zaměstnanec nemocnice, i přesto, že bych přesun zvládl sám. Zaměstnanec nemocnice mě opakovaně nechal čekat na chodbě s vyhřeznutou ploténku, což mi způsobovalo značnou bolest. Následně jsem jej delší dobu nemohl najít, tudíž jsem šel sám. Před nemocnicí jsem ho nalezl na lavičce a v rozhořčení jej požádal o sdělení jeho jména. Na což mi bylo odpovězeno, že mi ho nesdělí a jestli si chci stěžovat. Odešel jsem a ještě nějakou dobu jsem měl silné bolesti v páteři. Prosím o radu, jak se můžu bránit. 

Děkuji za odpověď. 

pacient

Odpověď:

Dobrý den, 

velmi nás mrzí tato Vaše zkušenost. Pokud máte za to, že chování zaměstnance není v pořádku, můžete na něj podat stížnost nemocnici. Ta má povinnost Vás do 30 dnů kontaktovat a navrhnout řešení. Blížší informace o stížnostech naleznete na našich stránkách zde. 

Ve Vašem případě porušení několika povinností vyplývajících ze zákona o zdravotních službách. Tyto skutečnosti by mohly být podkladem pro Vaši stížnost. Konkrétně pak právo pacienta na důstojné a ohleduplné zacházení. A dále právo pacienta znát jméno zdravotnického personálu, což Vám bylo odepřeno. 

Přejeme brzké uzdravení. 

S pozdravem, 

Vaše Férová nemocnice

17.10.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS