Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Poplatky u zubaře
Dobrý den,
před 10-ti dny jsem byla s mým synem, kterému jsou 4 roky u zubaře. Pan doktor mu vrtal zoubek a udělal mu plombu. Plomba mu po 8 dnech vypadla. Dnes byl u zubaře tedy znovu. Pan doktor mu dírku po plombě vyplnil něčím, co má prý znecitlivět bolest. Platili jsme 250 Kč. Za 14 dní máme jít opět k panu zubaři, že prý malému bude čistit kanálky.
Takže bych se chtěla zeptat, jestli měl pan doktor právo si vzít peníze, když šlo vlastně o špatně provedenou práci a tudíž o reklamaci.
Předem děkuji za odpověď.
katka86
Odpověď:
Dobrý den,
ve vašem případě došlo k uzavření smlouvy o zhotovení věci na zakázku, která se řídí ustanovením občanského zákoníku. Zhotovitel (zubař) odpovídá za vady, jež měla věc (plomba) při převzetí a také odpovídá za vady, které se vyskytnou v záruční době.
Záruční doba je v tomto případě šest měsíců a v této lhůtě musíte své právo z odpovědnosti za vady u zubaře uplatnit.
Pokud lze vadu odstranit, pak máte nárok na její bezplatné odstranění bez zbytečného odkladu. Zubař si nemůže nárokovat žádné náklady na opravu. Více informací o této problematice naleznete v již námi zodpovězených podobných dotazech zde a zde.
V každém případě, nebojte se lékaře vždy zeptat, za co od vás platbu požaduje a ke každé úhradě si vyžádat doklad, předejdete tak zbytečným nedorozumněním a nejasnostem.
Vaše Férová nemocnice
24.10.2011