Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Podezření na nesprávný postup lékaře
Dobrý den,
prosím o radu ... manžel si useknul palec na levé ruce, visel mu jen na kůži. Volala jsem rychlou, když přijeli, ptali se manžela, jestli je opilý (nadával,protože ho to bolelo) ovázali mu to a jeli do nemocnice, když jeli okolo vojenské nemocnice, manžel se ptal,proč nejedou sem že to je blízko. Řekli,že jsou nahlášeni v Motole. Tam mu lékař, který držel pohotovost řekl, že mu tam chybí kus kosti-kloubu.
Ještě než ho ošetřili, poslali ho zaplatit poplatek. Lékař se ho ptal, jestli chce palec přišít, nebo jestli ho má "fiknout" tak ho přišil. Přišil mu ho jako řeznou ránu,jéky na bolest si měl koupit po cestě domů. Za hodinu a půl byl manžel doma taxíkem, druhý den se měl hlásit na obv.chirurgii. Tam lékař manžela poslal do Vin.nemocnice.
Pan doktor řekl,je na operaci pozdě a budeme čekat,jestli se palec "chytne" po 14 dnech v bolestech a na analgetikách manželovi palec amputovali ...
Říkala jsem manželovi,ať zažaluje onoho lékaře z Motola,ale řekl,že stejně nic nezmůžeme...je tomu skutečně tak???dodnes má velký problém s pahýlem,který je citlivý na dotek i chlad.
Děkuji Vám za pomoc radu.
vera
Odpověď:
Dobrý den,
manžel má právo popisované pochybení lékaře řešit a to následujícími způsoby.
Jednou z možností je stížnost dle zákona o zdravotních službách viz zde. Stížnost může manžel jakožto pacient podat proti konkrétnímu lékaři, či nemocnici. Podává se osobě, proti níž stížnost směřuje, té vzniká povinnost navrhnout ústní projednání stížnosti a její vyřízení zpravidla ve lhůtě 30 dnů. (více o stížnostech naleznete zde).
Doporučuji, abyste si před podáním stížnosti vyžádali zdravotnickou dokumentaci. Pro případný úspěch bude důležité posouzení zda lékař postupoval správně, případně můžete využít lékařské zprávy, kterou Vám dal druhý lékař, pokud máte za to, že z ní lze dovozovat pochybení prvního lékaře.
Další možností je žaloba, kterou jste již zmínila. Osobně doporučuji využít nejdříve prvé možnosti. Po samotném projednání stížnosti, v případě, kdy poskytovatel uzná, že došlo k pochybení Vám doporučujeme dohodnout se na mimosoudním vyrovnání a to formou plnění náhrady škody. V případě, že byste touto cestou neuspěli, zvažte zda se obrátit se na soud, v tomto případě je však žádoucí mít svého advokáta, který Vám v dané věci pomůže učinit potřebné kroky k úspěšnému vyřešení dané věci. Pokud byste potřebovali radu ohledně dalšího postupu neváhejte kontaktovat naši poradnu.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
1.3.2016