Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Pochybení zubaře
Dobrý den, dnes jsem byla u své zubní lékařky a jsem naprosto šokovaná jejím chováním. Nikdy jsem se zuby neměla problémy (žádné kazy od dětství), takže moje návštěvy u zubaře byly preventivní. Až do dnešního dne, kdy se mi údajně udělal malý kaz na pětce vlevo nahoře. Moje lékařka mi ovšem vyvrtala skoro celý zub a svou neopatrnou prací mi vrtačkou obrousila i dva zuby okolní. Ovšem když mi trefila zubní nerv a já jsem řekla, že mě to bolí, nestačila jsem se divit. Obořila se na mě, že si vymýšlím a pokračovala, během její práce mi nadávala a chovala se velmi povýšeně. Nakonec mi zub zaplombovala bílou plombou, ale nenabídla mi žádné možnosti, takže mě prý malý kaz stál skoro celý zub obroušení nešetrnou prací sklovinu na dvou dalších zubech a bez pár drobných tisíc korun, plus nevybrané nadávky a urážky ze strany lékařky. K dotyčné stomatoložce už chodit nebudu, ale chci se zeptat, zda je možné se nějakým způsobem bránit. Její chování je alarmující podle mě by si tohle neměl dovolit normální člověk natož potom lékař.
Odpověď:
Dobrý den,
doporučujeme Vám vyžádat si zdravotnickou dokumentaci týkající se zákroku a konzultovat průběh s nezávislým zubařem, který posoudí, zda skutečně došlo k pochybení. Jak postupovat při podání žádosti o kopii zdravotnické dokumentaci naleznete zde.
Jestli se domníváte, že skutečně došlo k pochybení, můžete zvážit podání stížnosti k České stomatologické komoře nebo k orgánu, který registroval lékaře (nejčastěji to bývá krajský úřad). Veškeré informace o podávání stížností naleznete zde.
Tyto orgány pak posoudí, zda došlo k pochybení ze strany zubařky a popř. vyvodí následky.
Vzory stížností naleznete zde.
Vaše Férová nemocnice
8.12.2010