Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Pochybení při operaci kyčle

Dobrý den,

před zhruba osmi lety mi byla voperována TEP pravé kyčle. Při zákroku však postupoval operatér zbrkle (podle vyjádření anesteziologa i druhého doktora na sále) a zhmoždil mi nerv (N.ischiadikus). Trvalo tři roky, než jsem se naučil s částečně ochrnutou nohou chodit, dodnes mám problémy (necitlivost a časté bolesti). Lékaři mě dlouhou dobu ujišťovali, že nerv se obnoví - leč dosud se neobnovil.
Poradíte mi, zda místo častých nadávek na adresu zbrklého doktora, mohu podniknout i jiné akce?
Děkuji za odpověď.

jarba

Odpověď:

Dobrý den,

V úvodu nám dovolte omluvit se za zpoždění s naší odpovědí, toto zpoždění bylo způsobeno velkou vytížeností naší poradny. Doufáme, že naše odpověď pro Vás bude i tak užitečná.

v uvedeném případě máte několik možností, jak nespokojenost řešit a tudíž se domoci finanční náhrady. První možností je podání stížnosti. Nejprve se stížnost podává poskytovateli zdravotních služeb. Tedy přímo lékaři, případně nemocnici, ti mají povinnost navrhnout ústní projednání a zpravidla do 30 dnů vyřídit. Po poskytovateli můžete žádat finanční kompenzaci.

Pokud by poskytovatel nebyl ochoten se dohodnout k Vaší spokojenosti, máte možnost podat stížnost ke správnímu orgánu, k tomu naleznete více informací zde. Pokud byste ani tady nebyla úspěšná, další možností je mimosoudní řešení sporu formou mediace, či další možností je obrátit se na soud. Doporučujeme v případě zájmu řešit nastalou situaci soudně, obrátit se na advokáta a začít řešit situaci co nejdříve, kvůli běhu promlčecí lhůty, ta je podle občasného zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb.) je 3 roky od okamžiku, kdy došlo pochybení zjistit. Můžete ovšem argumentovat názory lékařů, kteří vám tvrdili, že je váš stav v pořádku a napraví se, proto byste si měla jejich názor vyžádat písemně. Pokud vyjádření nezískáte, můžete ještě zkusit získat lékařský posudek.

Nejdříve Vám tedy doporučujeme vyžádat si lékařskou dokumentaci a případně se pokusit získat písemně vyjádření k postupu od lékařů z pracoviště, na nějž jste byli odesláni. Vhodné by také mohlo být pořídit výpis z vaší zdravotní karty Seznam soudních znalců naleznete zde. Tyto záznamy Vám mohou posloužit jednak jako důkazy při případném soudním sporu, ale zejména můžou přispět ke snaze původního zdravotního zařízení se dohodnout mimosoudní cestou, neboť se ve Vašem případě přikláníme nejprve k podání stížnosti.

Za vhodné považujeme, zajištění názoru jiného lékaře. Uvádíte, že pochybení lékaře potvrdili jeho kolegové, doporučujeme Vám zajistit si toto potvrzení písemně. Pokud Vám ho lékaři nebudou ochotni poskytnout, můžete se obrátit na některého ze soudních znalců, jejichž seznam naleznete zde.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

10.5.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS