Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Odstoupení od smlouvy
Dobrý den,
chci se dotázat, zda mohu odstoupit od smlouvy a žádat po stomatoložce vrácení peněz za zhotovení zubní náhrady, které obdržela od Všeobecné zdravotní pojišťovny, protože zubní náhrada je nefunkční (již jednu, 4 roky starou, velmi dobrou mám, takže to mohu posoudit, bohužel zhotovitel již ukončil praxi). S lékařkou není možná domluva, arogantním způsobem odmítla opravu i další spolupráci. Potřebuji si nechat zhotovit náhradu jinou, ale proč bych ji měla zaplatit (jak mi tato lékařka otevřeně- před sestřičkou - "poradila".) Všeobecná zdravotní pojišťovna mi radí řešit záležitost přes Lékařskou komoru - je to nutné?
Děkuji za odpověď
seniorka
Odpověď:
Dobrý den,
nejprve zkuste celou záležitost ještě jednou vyřešit s lékařskou, ale písemnou cestou kvůli případnému budoucímu soudnímu sporu. Na zubní náhradu se bude vztahovat jak odpovědnost za vady tak záruka. Důležité je zdali Vaše zubní náhrada měla vadu už při předání nebo zdali se vada vyskytla až v průběhu v důsledku používání. Pokud se jedná o vadu, která byla již při převzetí věci, je podstatné zdali se jedná o podstatnou vadu či nikoliv. Od toho se pak odvíjí možnost nápravy. Pokud si nejste jistá, je zde možnost zaplatit si vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců můžete najít zde.
Nicméně v každém případě by s Vámi měla lékařka spolupracovat. Pokud se tak neděje, máte skutečně možnost řešit věc stížností přes Českou stomatologickou komoru nebo v nejzazším případě podáním žaloby. Pokud budete uvažovat o podání žaloby tak bychom Vám doporučili konzultovat další postup s advokátem. Vybrat si ho můžete ze seznamu advokátů České advokátní komory.
Vaše Férová nemocnice
18.5.2015