Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Odškodnění za mrtvý zub

Dobrý den,
vloni, cca v březnu, mi pan doktor udělal poměrně velkou nadstandardní výplň šestky vlevo dole. Zub byl po operaci stále velmi citlivý na změny teplot a později začal i bolet, ale zubař na mé dotazy stále odpovídal, že to je normální. Změnila jsem tedy ošetřujícího lékaře a ten, přestože mi provedl rentgen, a řešila jsem to s ním asi třikrát, opět údajně nic neviděl.. Před pár dny mě ale zub začal bolet více než obvykle, v horizontu tří dnů mi velmi natekly podčelistní uzliny a bolest se stala nesnesitelnou. Na pohotovosti byla dg. jasná - nekrotická pulpitida. Paní doktorka vznesla domněnku, že kdyby se to řešilo dříve, dal by se zub bez problémů zachránit. Také mi řekla, že jí přijde prakticky nemožné toto na RTG nevidět. Je možné nějakým způsobem zažádat o odškodnění nebo je takováto záležitost nenapadnutelná?
Děkuji za odpověď.

dvoract

Odpověď:

Dobrý den,

jednou z možností je podat stížnost, a to buď České stomatologické komoře nebo přímo lékaři. Pokud se rozhodnete podat stížnost České stomatologické komoře musíte tuto stížnost stihnout podat do jednoho roku od dané události. Doporučujeme Vám tedy zjistit, kdy přesně jste tento zákrok podstoupila (můžete například nahlédnout do Vaší zdravotnické dokumentace, pokud nevíte přesné datum). Pokud nestihnete podat stížnost ve lhůtě jednoho roku ČSK, stále můžete podat stížnost lékaři - tato stížnost není nijak časově omezená.

Nejlepším způsobem je domluva z lékařem, například s žádostí o omluvu nebo s požadakem finančního vyrovnání, Pokud však taková domluva není možná, další z možností je podat žalobu na lékaře, to je podle našeho názoru až krajní varianta řešení. Více informací se dozvíte na našich webových stránkách v sekci Často kladené otázky. Ať se rozhodnete pro jakoukoliv možnost, nejprve Vám doporučuje nahlédnout do Vaší zdravotnické dokumentace, popř. si z ní pořídit kopie, tím můžete stížnost či žalobu podložit. Doporučujeme vám celou věc řešit s lékařem, ke kterému máte důvěru, a který je odborník na zdravotnické právo.

Dále Vás odkazujeme na již zodpovězený dotaz, kde také naleznete podrobný postup, jak postupovat.

Vaše Férová nemocnice

4.3.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS