Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Odmítnutí akutního pacietna

Dobrý den.
Mam dotaz ohledně zubařů, když přijde pacient, který není registrovaný u praktického zubaře, s bolestí co se týkalo prorůstání "moudráku" který dáseň trhá. Zda je zubař povinen ošetřit pacienta a nebo muže ho odmítnout se slovy tady nejste registrovaný a tady není žádná pohotovost ! když my toto lékař zubní ordinace oznámil tak jsem to vyzkoušel u jiného přišel jsem do čekárny a tam nikdo nebyl tak jsem čekal asi půl hodiny pak jsem zaklepal a nic tak jsem čekal asi cca dalších 20 minut pak přišel první pacient a po par minutek se otevřeli dveře a řekly pane Lukáši pojďte dál, a když jsem viděl pohled lékaře který se na mně podíval tak jsem mu hned na očí viděl co řekne tady nejste registrovaný na shledanou tak jsem odešel s bolestmi domu a lečím to ledem a prášky moc to nepomáhá ale co má pacient asi tak dělat když v dnešní době zubaři berou pacienty jen když nemají žádné potíže je to jen aby měly rychlé vydělané prachy za každého kterého jen prohlédnou! toto už asi lidem vrtá hlavo všem ale taky pacienti mají právo na ošetření i když není registrovaný. tak prosím o radu jak se mužem jako pacienti bránit? A zda mi lidé budou chtít říkat abych chodil na pravidelné prohlídky tak to mam špatné zkušenosti protože jsem byl registrovaný měl jsem jeden zub mrtví nervem na dovolené se zlomil tak u zubaře jsem si nechal udělat keramický který po pár dnech odpadl a při zákroku mi ještě poškodil zubař zubní sklovinu a tak se mi začali objevovat male kazy, ale ty jsem pravidelní hygienou odstranil a proto sem přestal chodit k zubaři nenechám si narušovat zubní sklovinu aby zubař mohl říkat tady máme malé kazy to musíme opravit chcete bílou nebo tmavou plombu tmavá cca 800,- bíla cca 2000,- toto mi připadá že pro zubaře neplatí Hippokratova přísaha ale spíše obírej o co nejvíce to jde. Já osobně nemám námitky, když chtějí vykonávat zubařinu s cílem si vydělat tak ať si napíšou ceníky za zákroky, pak to bude podle mě férové vůči pacientům tak i zubařům.


S poděkováním za radu

Karel

Odpověď:

Dobrý den,

 je nám líto, že jste se setkal s takovým přístupem lékařů. Podobný dotaz jsme již zodpověděli zde.

Lékař má skutečně povinnost ošetřit akutního pacienta i přesto, že u něj není registrován. Většinou si na to zubaři vyhrazují ranní hodiny, kdy je uvedeno, že akutní pacienty přijímají. Nicméně i v odpoledních hodinách by Vás buď měli ošetřit, nebo Vám minimálně sdělit, kam se obrátit, například na kterou pohotovost. Pokud Vás lékař odmítne ošetřit jako akutního pacienta, máte minimálně právo od něj požadovat, aby Vám vydal písemné potvrzení a v něm uvedl, proč Vás odmítá jako akutního pacienta ošetřit. Nicméně přímo na místě není možné lékaře donutit k tomu, aby Vás ošetřil. Je pouze možné na něj zpětně podat stížnost k České stomatologické komoře. Pokud byste o této variantě uvažoval tak předlohu stížnosti můžete nalézt zde.

S pozdrevem

Vaše Férová nemocnice

20.5.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS