Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Odložení operace
Dobrý den.
V listopadu minulého roku jsem byl na vyšetření a domluvil jsem se s lékařem že je potřeba věc řešit operaci. Lékař mi řekl že nejbližší termín je v týdnu 15 - 22.2.
Termín jsem mu potvrdil s tím, že si prý mám zavolat ještě 11.2. a bude mi sdělen pršeny den nástupu do nemocnice s tím, že to bude ve výše zmíněném týdnu. Pro jistotu jsem volal do nemocnice už hned začátkem února, bylo mi potvrzeno že termín platí, ale že si musím zavolat znovu až 11.2. pro přesný den. Tak jsem tento den zavolal a zjistil jsem že na seznamu pacientů čekajících na operaci nejsem a můj doktor je na dovolené. Bylo mi sděleno že si musím zavolat znovu až v pondělí 15.2. a domluvit se na úplně novém termínu.
Je toto v pořádku nebo se můžu nějak bránit? Už jsem byl domluvený se zaměstnavatelem a na termín té operace mam navázaných X dalších věci.
Dotaz znovu upřesním až získám vyjádřeni svého doktora, protože v době psaní tohoto dotazu je na dovolené a nikdo jej nezastupuje. Samotný zdravotní problém mě na životě v žádném případě neohrožuje. Jde mi čistě jen o problémy, které posun způsobí.
hojzak
Odpověď:
Dobrý den,
V první řadě má lékař povinnost řádně pacienta poučit o chystaném zákroku a provést tento zákrok jen na základě souhlasu pacienta. Pacient má naopak právo být informován a také jakýkoliv zákrok odmítnout. Druhou základní povinností lékaře je povinnost léčit, která je dána jeho profesí a etikou lékařského povolání. Naopak pacient má samozřejmě odpovídající právo být léčen.
Chápeme, že postup Vašeho lékaře Vám způsobil nemalé komplikace, ale za neexistnece písemného potvrzení o Vaší domluvě, shledáváme možnosti Vaší obrany jako limitované. Máte možnost podat stížnost na postup lékaře. Bližší informace ke stížnostem naleznete zde, podáním stížnosti dosáhnete toho, že pochybení lékaře bude řešno v rámci zdravotnického zařízení.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
6.3.2016