Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nezodpovědnost lékařů v nemocnici
Zdravím.
Jak se chovat, když jsem byl na operaci kýly odvezen na jiný operační sál, kde jsem byl již na operačním stole a chtěli, kdybych se neozval, vyoperovat něco jiného? Po propuštění z nemocnice, mám již 40 dní nehojící se díru v břiše.
Dvakrát v týdnu jsem chodil na ambulanci, v otevřené ráně se bolestivě rýpal pokaždé jiný lékař. Platil jsem každé pooperační vyšetření. Do lékařských zpráv nebylo vůbec po pravdě uvedeno, jak vše je.
A po otázkách, proč k tomu dochází, mi nikdo z lékařů nedal odpověď.
Co mám dělat? Děkuji.
pavel
Odpověď:
Dobrý den,
na neprofesionální chování lékařů, které popisujete ve svém dotazu, můžete upozornit prostřednictvím stížnosti.
Stížnost lze podat na kokrétního lékaře k lékařské komoře. Na postup zdravotnického zařízení lze podat stížnost jeho vedoucímu nebo zřizovateli (obvykle krajský úřad).
Komu stížnost adresovat, jak ji formulovat a vzor stížnosti naleznete zde.
Pokud vám přístup lékařského personálu nevyhovuje, můžete rovněž využít svého práva na změnu zdravotnického zařízení.
Vaše Férová nemocnice
1.4.2012