Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nestihnutí reklamace u zubaře
Dobrý den, jsem zoufalá. Od prosince 2009 mám zhotovený keramický můstek a od té doby trpím bolestmi - beru prášky, otoky, záněty - jsem pořád na pohotovosti, antibiotika - už mám alergii. Pořád jsem chodila ke své zubařce - jenom kroutila hlavou. Shodila jsem 10 kg, přišla o 21.400,- Kč a hlavně o nervy a život v rodině i práci na nic. Snažila jsem se přejít několikrát jinému zubaři, ale když mě prohlédl, tak mě nikdo nechce, protože nemám ošetřené kořenové kanálky a má mi to spravit ona. Od doby, co jsem jí zprávu přinesla, mi je ošetřovala 2x, ale výsledek žádný. Včera jsem byla v soukromé ordinaci, kde mě prohlédli, zrentgenovali a připraví mi léčebný plán. Mám těžký zánět a mám se připravit na dlouhodobou léčbu, která bude dražší než ten můstek. Na reklamaci nekvalitně provedeného ošetření zubů i práci na můstku je prý pozdě. Po každé návštěvě jsem doufala, že už budu mít klid, ale nemám. Mockrát děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
mezi Vámi a lékařem došlo k uzavření smlouvy o zhotovení věci na zakázku dle § 644 občanského zákoníku. V tomto případě je záruční doba 6 měsíců a po této lhůtě nárok na náhradu zaniká.
Z právního hlediska není ale zcela jisté, že jste danou lhůtu zmeškala. Doporučujeme Vás se obrátit na zubařku s žádostí o navrácení peněz, s tím, že za uplatnění reklamace považujete první návštěvu, kdy u ní stěžovala na dané potíže (pokud tato první návštěva proběhla do půl roku od zhotovení můstku).
Pokud zubařka nebude s navrácením peněz souhlasit, nezbylo by než se obrátit na soud. V tomto případě ale doporučujeme celou věc podrobněji probrat s advokátem.
Do jednoho roku od zákroku můžete také podat stížnost k České stomatologické komoře na neodborné a neetické jednání zubařky. Poté může Česká stomatologická komora uložit zubařce důtku nebo pokutu až do 20 000 Kč.
Více o stížnostech naleznete zde.
Vaše Férová nemocnice
16.7.2010