Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nespokojenost se zubařem

Dobrý den, řeším dilema. 7let jsem chodila k zubařce, byla jsem velmi spokojená. Před 2 lety jsem začala mít neustálé bolesti zubů. Chodila jsem k léčení 2roky, každý měsíc 2x . Bylo to obtěžující a finančně náročné a taky hodně bolestivé. Bolesti zubů měly stěhovavý charakter. Když se vyléčil 1 zub, za 2 dny začal bolet další. Vrcholem byl leden 2009, kdy jsem žádala rentgen, byl mi však odmítnut. Došla mi trpělivost, registrovala jsem se k jinému lékaři, a ten mi na základě rentgenu sdělil, že příčinou potíží jsou špatně léčené kanálky. Bude to dosti dlouhá léčba a pro mě hodně finančně náročná, protože veškerou protetiku, kterou mi udělala bývalá lékařka mi současný lékař musí odstranit, vyléčit kanálky a znovu dát protetiku. Mám podat stížnost na bývalou zubařku? Možná, kdyby rentgen udělala, tak na to mohla přijít včas a já nemusela mít potíže tak dlouho a ušetřila bych čas i peníze. Myslíte, že názor nového zubaře by mohl být oprávněný, či se může jednat o ,,tahání,“ peněz? Jsem hodně skeptická a zklamaná ze současného zdravotnictví, leč sama jsem zdravotník s 22letou praxí. Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den,

bohužel nedokážeme z lékařského hlediska posoudit, zda došlo k zanedbání péče ze strany původní lékařky. Tuto otázku musí posoudit odborník. Zkuste se obrátit na jiného lékaře, aby vám řekl svůj názor na její postup.

Můžete rovněž podat stížnost k České lékařské komoře. Ta po podání stížnosti sama posoudí, zda dané jednání bylo běžným postupem či nikoliv.  Stížnost na jednání lékařů má právo podat bezplatně každý občan, a to vždy, pokud se domnívá, že lékař postupoval neodborně nebo neeticky.Stížnost je potřeba podat do jednoho roku od provinění lékaře, jinak by došlo k promlčení, a nebylo by již možné lékaře disciplinárně stíhat. Pro stížnost platí písemná forma, kde musíte uvést Vaše plné jméno a adresu (toho, kdo stížnost podává). 

O dalších možnostech postupu se dočtete zde.

Nemůžeme bohužel posoudit ani názor a plánovaný postup vašeho nového lékaře. Nedůvěřujete-li mu, nezbývá, než opět poprosit o radu dalšího lékaře.

Vaše Férová nemocnice

7.3.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS