Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Neprovedená operace

Dobrý den byl jsem přijat na plánovanou operaci v jedné z okresních nemocnic, plánovalo se to dopředu 2 měsíce. Předtím předoperační vyšetření atd...Jeden den jsem byl přijat, druhý den od rána nalačno, dostal jsem uklidnující přípravek a čekal až mne odvezou na sál k operaci v C.A., která měla trvat cca 15-30 minut, od rána jsem tedy čekal, ve 14.00 hodin přišel lékař a sdělil že bohužel mne již operovat nebudou, že by to nestihli... tak mne propustili domů. Že mne nemohou operovat ani v nejbližší době , že je plno.... Zaplatil jsem 100 Kč za pobyt v nemocnici. Měl jsem být práce neschopný asi 21 dní, vše jsem si kvuli operaci zařídil a odřekl zakázky, kvuli tomu že mne neoperovali mi vznikla škoda na ušlém výdělku, zbytečné 2 dny strávené v nemocnici, navíc jsem zaplatil za pobyt v nemocnici i když operace neproběhla ani neproběhla jiná léčebná procedura. Budu muset celý kolotoč provést ještě jednou. Vznikají tak další výdaje jak v pojišťovně, tak moje, navíc ušlý výdělek, zbytečně....Mám nějakou možnost se bránit?

Martin

Odpověď:

Dobrý den,
zrušení neakutní přesto plánované operace se bohužel může občas přihodit, vzhledem k vytíženosti nemocničních zařízení či neobvyklých událostí.  Pokud nejste s přístupem nemocnice spokojen, máte možnost podat na nemocnici popřípadě konkrétního lékaře stížnost. Podle okolností můžete stížnost podat:
•    vedoucímu zdravotnického zařízení (např. ředitel nemocnice),
•    zřizovateli zdravotnického zařízení, nebo registrujícímu orgánu (v tomto případě kraji),
•    České lékařské komoře, pokud se stížnost týká konkrétního lékaře,
•    své zdravotní pojišťovně.
Co se týká zaplacení regulačního poplatku, ten je placen za pobyt v nemocnici, to zda proběhla operace či jiná léčebná procedura není pro jeho zaplacení rozhodující, nemáte tedy nárok na jeho vrácení. V případě vzniku škody na ušlém výdělku, bohužel ani v tomto případě nemáte nárok na její uhrazení – přednostní právo na operaci mají akutní pacienti, a vám ani při hospitalizaci v nemocnici nevzniká nárok na operaci,  její provedení nebo naopak neprovedení je vždy  závislé na rozhodnutí lékaře.


Vaše Férová nemocnice

21.3.2012

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS