Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nepřiznání bolestného po pracovním úrazu
Dobrý den,
po několika urgencích, cca. 2 měsíce, jsem dnes obdržel vyrozumění od pojišťovny ČP, že smetly ze stolu bodové ohodnocení praktické lékařky s tím, že nebylo akceptováno a zhodnotili tak jak jim to vyhovovalo,jsem přesvědčen, že to byla domluva mezi pojišťovnou a zaměstnavatelem...
Je nějaká možnost nápravy
Děkuji za Vaši informaci
grafik55
Odpověď:
Dobrý den
Dobrý den,
podle nařízení vlády č. 276/2015 vydává lékař pacientovi posudek, který obsahuje bodové ohodnocení. Bolestné tedy určuje ošetřující lékař, nikoliv pojišťovna.
Bolestné pak Vy, jako zaměstnanec, uplatňujete přímo vůči zaměstnavateli, který je dle zákoníku práce povinen tuto náhradu za bolest poskytnout ve výši stanovené v lékařském posudku. Pokud by zaměstnavatel měl k posudku výhrady, mohl by podat návrh na jeho přezkoumání. V případě, že tak ale neučinil, má povinnost Vám danou částku zaplatit. Poté bude její proplacení požadovat po pojišťovně.
Vaše Férová nemocnice
18.5.2017