Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nemůžu se objednat u lékaře

Dobrý den,

pár let jsem byl členem zdravotnického zařízení, které mi hradil zaměstnavatel. Po zmeně zaměstnání jsem o členství přišel, ale ze zákona mám stále právo navštěvovat v zařízení praktického lékaře a zubaře, u kterých jsem stále registrován.

Bohužel teď nastal problém, že se již k zubaři reálně nedostanu, protože když se chci objednat (je nutno použít centralní infolinku) je mi rečeno, že doktor je zaneprázdněn a má na další měsíc plno a že to mám zkusit za pár týdnů. Tak to již zkouším 2 měsíce a dostanu vždy tu stejnou odpověď.
Když jsem na infolince požádal, aby mě zařadili do čekací listiny, že bych bral kterýkoliv termín, bylo mi řečeno, že čekací listina je pouze pro členy.
To znamená, že se reálně k zubaři neobjednám, protože mě vždy predběhnou lidi na čekaci listině (i bez registrace u daného doktrora).

Je tady možnost s tím něco dělat? Neexistuje zákon, který by říkal že registrovaní pacienti mají přednost před neregistrovanými, případně není tohle upírání zdravotní péče?

Dekuji

pista18

Odpověď:

Dobrý den,

stomatologické praxe fungují na principu objednávání pacientů, na základě kterého si lékař optimálně rozvrhne svou ordinační dobu a všechny pacienty tak stihne ošetřit. Většina lékařů má pak na dveřích informaci o tom, že pořadí pacientů určuje lékař, a to zejména za účelem ošetření akutních případů, které musí lékař vměstnat mezi objednané pacienty. Bez objednání není doporučeno stomatologa navštívit, jelikož je velmi pravděpodobné, že nebudete ošetřen vůbec, případně budete dlouhou dobu čekat. Výjimkou jsou právě akutní případy, které by se měl lékař pokusit ošetřit, co nejdříve to jde. 

Z internetových stránek uvedeného zařízení nevyplývá, že by bylo "členství" podmíněno určitým zaměstnavatelem. Hned v úvodu samo zařízení uvádí, že se specializuje nejen na poskytování zdravotních služeb zaměstnavatelům, ale i na individuální lékařskou péči. Nevidíme tedy důvod, proč byste měl být před jinými klienty znevýhodňován. Pokud se tak děje, můžete si na zdravotnické zařízení stěžovat. Více o podávání stížností naleznete na našich internetových stránkách zde.

Vzhledem k přístupu ze strany zdravotnického zařízení, bychom Vám však doporučili najít si jiného zubního lékaře. To však v dnešní době nemusí být jednoduché. Můžete zkusit oslovit některého z lékařů ze seznamu dostupného na těchto internetových stránkách. Mělo by se totiž jednat o lékaře, kteří registrují nové pacienty. Nebudete-li úspěšný, pak se můžete obrátit také na svou zdravotní pojišťovnu, která Vám s hledáním nového zubního lékaře pomůže.   

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice. 

 

14.3.2018

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS