Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nedbalost zubařky a špatně odvedená práce

Dobrý den, x let jsem chodila k paní zubařce. Jednou mi odvrtala zub a že mi ho dodělá nastavením (to ovšem nedrželo i po reklamaci) a tak se rozhodla pro nový zub který by mě měl stát nemalé peníze( rentgen mi dělala při každé návštěvě a není to tak dlouho co jsem tam byla naposledy). Po doporučení známé jsem šla k jinému zubaři optat se zda je nutné nový zub nebo stačí dostavba. Udělal rentgen všech zubů a pro mé zjištění mi oznámil že pod každou plombou mám kaz (to mi moje bývalá zubařka neřekla a dost mě to šokovalo). O dostavbu se pokusí ale je nepravděpodobné že by držela že bude opravdu potřeba nový zub který bude stát asi 10 000 korun + plomby a vyvrtání kazů 10 000-15 000 korun (u nového zubaře se za vše platí). Tak se chci zeptat jestli je možnost to dát proplatit staré zubařce nebo stím něco udělat. Nechci platit za její chybu. Děkuji za odpověď. Nashledanou

throne

Odpověď:

Dobrý den,

je nám líto, že jste se setkala s takovým přístupem lékaře. Na nesprávný postup zubařky si můžete stěžovat a samozřejmě i požadovat finanční odškodnění. Nejprve si ale u ní opatřete kopii veškeré zdravotnické dokumentace, kterou máte u této lékařky vedenou. I po skončení registrace u ní musí lékařka dokumentaci uchovávat, vyžádejte si proto její kopii. Kopie můžete pořídit například ofocením vlastním fotoaparátem. Následně podejte na lékařku stížnost jejímu nadřízenému lékaři (pokud jej nemá, tak přímo jí). Ve stížnosti popište, v čem spatřujete její pochybení, předložte ke stížnost rentgenové snímky, které pořídil Váš současný ošetřující lékař, a jaké důsledky její péče má. Ve stížnosti můžete po lékařce požadovat finanční odškodnění zanedbanou péči, případně i formální omluvu.

Pokud lékařka Vaši žádost zamítne z jakéhokoli důvodu, podejte proti jejímu rozhodnutí odvolání k jejímu zřizovateli, případně ke krajskému úřadu (který uděluje povolení k činnosti). V odvolání uveďte postup lékařky, jak reagovala na Vaši stížnost atd.

Na zubní lékařku je možné podat i stížnost k České stomatologické komoře, Více informací o této stížnosti naleznete přímo na stránkách komory.

Vzor stížnosti naleznete na našich stránkách zde. Pokud nevíte, jak stížnost konkrétně formulovat, můžete požádat o právní pomoc advokáta (vhodného naleznete například na stránkách České advokátní komory nebo na internetových stránkách Potřebujiprávníka.cz).

Pokud se Vám jeví cena poskytované služby neúměrně vysoká, vzneste také dotaz u Vaší zdravotní pojišťovny ohledně toho, jaké konkrétní zákroky ve Vašem případě hradí a v jaké výši.

Vaše Férová nemocnice

23.6.2014

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS