Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nedbalost zubařky a špatně odvedená práce
throne
Odpověď:
Dobrý den,
je nám líto, že jste se setkala s takovým přístupem lékaře. Na nesprávný postup zubařky si můžete stěžovat a samozřejmě i požadovat finanční odškodnění. Nejprve si ale u ní opatřete kopii veškeré zdravotnické dokumentace, kterou máte u této lékařky vedenou. I po skončení registrace u ní musí lékařka dokumentaci uchovávat, vyžádejte si proto její kopii. Kopie můžete pořídit například ofocením vlastním fotoaparátem. Následně podejte na lékařku stížnost jejímu nadřízenému lékaři (pokud jej nemá, tak přímo jí). Ve stížnosti popište, v čem spatřujete její pochybení, předložte ke stížnost rentgenové snímky, které pořídil Váš současný ošetřující lékař, a jaké důsledky její péče má. Ve stížnosti můžete po lékařce požadovat finanční odškodnění zanedbanou péči, případně i formální omluvu.
Pokud lékařka Vaši žádost zamítne z jakéhokoli důvodu, podejte proti jejímu rozhodnutí odvolání k jejímu zřizovateli, případně ke krajskému úřadu (který uděluje povolení k činnosti). V odvolání uveďte postup lékařky, jak reagovala na Vaši stížnost atd.
Na zubní lékařku je možné podat i stížnost k České stomatologické komoře, Více informací o této stížnosti naleznete přímo na stránkách komory.
Vzor stížnosti naleznete na našich stránkách zde. Pokud nevíte, jak stížnost konkrétně formulovat, můžete požádat o právní pomoc advokáta (vhodného naleznete například na stránkách České advokátní komory nebo na internetových stránkách Potřebujiprávníka.cz).
Pokud se Vám jeví cena poskytované služby neúměrně vysoká, vzneste také dotaz u Vaší zdravotní pojišťovny ohledně toho, jaké konkrétní zákroky ve Vašem případě hradí a v jaké výši.
Vaše Férová nemocnice
23.6.2014