Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nedbalost řidiče sanity externího dopravce
Petr
Odpověď:
Dobrý den,
Bohužel podle mého názoru má nemocnice pravdu. Řidič nebyl zaměstnancem nemocnice, ale soukromé přepravní služby. Nemocnice i kdyby tedy chtěla, nemá zákonnou možnost jak věc řešit, když neexistuje právní vztah mezí ní a řidičem.
Pokud chcete věc řešit, můžete podat stížnost poskytovateli zdravotních služeb, kterým je ve vašem případě přímo dopravní společnost zajišťující přepravu nemocných. Stížnost upravuje zákon o zdravotních službách v § 93 a následující.
Zdravotnické zařízení bude muset stížnost vyřídit do 30 dní. Pokud nebude s jejím vyřízením spokojeni můžete věc postoupit příslušnému správnímu úřadu. V tomto případě krajskému úřadu. Ten ji podle závažnosti a náročnosti posouzení vyřídí do 30, 90 nebo 120 dní. Pokud krajský úřad nazná během svého šetření, že došlo k porušení práv nebo povinností vyvodí důsledky.
Podle zákona o zdravotních službách má pacient právo na zdravotní péči na náležité odborné úrovni. Zároveň má zdravotní pracovník, kterým řidič sanitky je, poskytovat zdravotní služby, ke kterým získal odbornou nebo specializovanou způsobilost podle jiných právních předpisů, v rozsahu odpovídajícím jeho způsobilosti, zdravotnímu stavu pacienta, na náležité odborné úrovni a řídit se etickými principy.
Také samozřejmě můžete podat žalobu na poskytovatele zdravotních služeb. V takovém případě vám doporučuji kontaktovat advokáta.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
29.11.2017