Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Nátlak na změnu pojišťovny
Dobrý den,
mám problém s mojí obvodní gynekoložkou. Jsem u ní asi 3 roky a teď mne "nutí" abych přešla k jiné pojišťovně, že jí prý řádně neplatí za pacienty. Momentálně mám VZP a nechci si měnit pojišťovnu kvůli jednomu doktorovi. Za celý život se mi tohle nestalo, nevím jak dále postupovat, můžete mi, prosím, poradit?
Předem děkuji.
Janďulka
Odpověď:
Dobrý den,
v úvodu nám dovolte omluvit se za zpoždění s odpovědí, toto zpoždění je způsobeno velkou vytížeností naší poradny.
Dle zákona o veřejném zdravotním pojištění má pojištěnec právo na volbu zdravotní pojišťovny (viz zde) a toto právo tak nesmí být omezováno svévolí lékařů.
Váš další postup záleží na tom, jak vypadá Vámi popsané nucení ze strany lékařky, pokud zůstává u návrhů, doporučujeme Vám je odmítat a dále se jimi nezabývat.
Pokud Vám lékařka např. "vyhrožuje", že pokud nezměníte pojišťovnu, ukončí Vám poskytování zdravotních služeb, upozorněte ji, že tak může učinit pouze ze zákonem o zdravotních službách stanovených důvodů, přičemž špatná platební morálka pojišťovny mezi těmito důvody není, viz zde.
To, že pojišťovna pozdě platí za pacienty je problém mezi lékařem a pojišťovnou a neměl by tak být přenášen na pacienta, z této pozice Vám také doporučujeme spor řešit. Lékařka Vás nemůže sankcionovat za její špatné vztahy s Vaší pojišťovnou.
S pozdravem,
Vaše Férová nemocnice
7.6.2016