Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Nátlak na změnu pojišťovny

Dobrý den,

mám problém s mojí obvodní gynekoložkou. Jsem u ní asi 3 roky a teď mne "nutí" abych přešla k jiné pojišťovně, že jí prý řádně neplatí za pacienty. Momentálně mám VZP a nechci si měnit pojišťovnu kvůli jednomu doktorovi. Za celý život se mi tohle nestalo, nevím jak dále postupovat, můžete mi, prosím, poradit?

Předem děkuji.

Janďulka

Odpověď:

Dobrý den,


v úvodu nám dovolte omluvit se za zpoždění s odpovědí, toto zpoždění je způsobeno velkou vytížeností naší poradny.

Dle zákona o veřejném zdravotním pojištění má pojištěnec právo na volbu zdravotní pojišťovny (viz zde) a toto právo tak nesmí být omezováno svévolí lékařů.

Váš další postup záleží na tom, jak vypadá Vámi popsané nucení ze strany lékařky, pokud zůstává u návrhů, doporučujeme Vám je odmítat a dále se jimi nezabývat.

Pokud Vám lékařka např. "vyhrožuje", že pokud nezměníte pojišťovnu, ukončí Vám poskytování zdravotních služeb, upozorněte ji, že tak může učinit pouze ze zákonem o zdravotních službách stanovených důvodů, přičemž špatná platební morálka pojišťovny mezi těmito důvody není, viz zde.

To, že pojišťovna pozdě platí za pacienty je problém mezi lékařem a pojišťovnou a neměl by tak být přenášen na pacienta, z této pozice Vám také doporučujeme spor řešit. Lékařka Vás nemůže sankcionovat za její špatné vztahy s Vaší pojišťovnou.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

 

7.6.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS