Právní poradna pro pacienty
dotaz do poradny můžete vložit zdeDotaz:
Mohu reklamovat ztracenou korunku?
Dobrý den. V říjnu mi byla zhotovena korunka. Před pár dny jsem však byla na plovárně, kde se mi uvolnila a spadla do bazénu. Už jsem ji bohužel nenašla. Mám od paní zubařky požadovat novou, aniž bych ji znovu platila? V záruční lhůtě pořád je. Moc děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
domníváme se, že nebudete mít příliš velkou šanci na úspěch. Pokud se totiž jednalo o vadu odstranitelnou a zubařka mohla vadu odstranit, ztracením korunky jste jí vlastně opravu znemožnila. Teprve v případě vady neodstranitelné byste měla právo na vrácení peněz či zhotovení nového výrobku. Zubařka by tedy mohla namítat, že vada je neodstranitelná Vaší vinou či spoluzaviněním, nebo spíš neopatrností.
Je samozřejmě možné, že zubařka Váš nárok uzná, to nemůžeme předvídat. Pokud by ho však neuznala a Vy byste chtěla náhradu škody vymáhat soudně, Vaše šance na úspěch nejsou jednoznačné.
Vaše Férová nemocnice
2.1.2010