Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Mám nárok na reklamaci korunky, pokud jsem ji spolkla?

V červenci 2009 mě zubní lékařka nasadila korunku. V listopadu mě vypadla a bohužel při jídle jsem ji zřejmě spolkla. Mám nárok na reklamaci a na novou zdarma?

Odpověď:

Dobrý den,

záruční doba po provedení stomatologického zákroku je pouze 6 měsíců - jedná se o zhotovení věci na zakázku podle občanského zákoníku. Po této 6měsíční lhůtě nemůže pacient (spotřebitel) následně uplatňovat vůči stomatologovi žádná práva vyplývající z odpovědnosti za vady. Podle toho, co uvádíte ve Vašem dotazu, lhůta k reklamaci uplynula během ledna 2010.

Pokud jste tedy v této lhůtě reklamaci uplatnila, je třeba vyčkat, jaký postoj k tomu zaujme stomatolog. Je možné, že alespoň z části Váš nárok uzná. Pokud ne, tak Vám nezbude nic jiného, než se obrátit na soud. Nejsme schopni však předvídat, jak by soud v takové věci rozhodl. I kdyby byla korunka špatně nasazena, je možné, že by byla uznána Vaše spoluodpovědnost, protože to, že jste korunku spolkla, by mohlo být chápáno jako Vaše neopatrnost.

Omlouváme se za pozdní odpověď.

Vaše Férová nemocnice

7.12.2009

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS