Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Lze si stěžovat na vyřízení stížnosti?

Dobrý den,
podala jsem stížnost na krajský úřad (na zdravotnické zařízení kvůli porodu), po neúspěšné stížnosti nemocnici. Stěžovala jsem si na několik věcí, předložila jsem mnoho argumentů. Odpověď mi přišla v krajní lhůtě po asi 8 měsících, šlo o jeden odstavec vyňatý z posudku odborníka - podle něj vše bylo v pořádku, včetně zákroku bez řádného souhlasu. Avšak na některé věci (jiné body stížnosti, např. chování personálu) vůbec nebylo reagováno, mnohé argumenty byly zcela ignorovány (dokonce i ty, které odporovaly závěru odborníka). Výsledek - stížnost byla zamítnuta.
Mohu si stěžovat na neadekvátní vyřízení, požadovat třeba celý posudek odborníka apod.? Navíc se během uplynulých měsíců projevily další zdravotní následky, mohu dodat nové skutečnosti? Stěžovat si na ministerstvo apod.? Mám ještě nějaké možnosti? Cítím se být v právu a poškozená, nechci to nechat být.

Podobně dopadla i stížnost na ČLK, včetně námitky. Bohužel nemám momentálně finanční prostředky na soudní řešení sporu, jinak bych do něj určitě šla.

Děkuji moc za odpověď

Anežka

Odpověď:

Dobrý den,

nejprve bychom Vás chtěli upozornit, že Ministerstvo zdravotnictví se nezabývá stížnostmi, které směřujíí proti postupu lékařů při poskytování zdravotních služeb.

Pokud máte za to, že krajský úřad postupoval při vyřizování Vaší stížnosti nesprávně, můžete podat podnět Veřejnému ochránci práv. Ten se nezabývá jednáním lékařů, přezkoumává pouze postup krajského úřadu. V podnětu uvedete, v čem spatřujete pochybení úřadu a doplníte jej kopií odpovědi krajského úřadu, ideálně i Vaší stížnosti. Postup, jak lze podat stížnost naleznete na internetových stránkách Veřejného ochránce práv pod odkazem zde.

Krajský úřad by měl při vyřizování stížnosti postupovat řádně a včas, opatřit si veškeré podklady, seznámit Vás srozumitenou formou se svými závěry a také by se měl vyjádřit ke všem Vašim námitkám. Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dnů, pokud je třeba posudek nezávislého odborníka, činí 60 dnů a v případě, kdy ji posuzuje nezávislá odborná komise je to 120 dnů. Podle toho, co uvádíte, se domníváme, že úřad pochybil ohledně dodržení lhůty na vyřízení stížnosti a v tom, že se nevyjádřil ke všem Vašim námitkám.

Posudek odborníka je součástí stížnostního spisu, který vede krajský úřad. Máte právo do něj nahlížet a pořizovat z něj kopie. Na nahlížení do spisu je třeba se domluvit s příslušným pracovníkem krajského úřadu. 

Vaše Férová nemocnice

29.4.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS