Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Lékařka odmítla vyšetření

Dobrý den.


Mám dotaz, jsem po 2 operacích páteře, ale delší dobu, momentálně mám 2 měsíce bolesti, byla jsem ve 2 nemocnicích a jen jsem dostávala léky. Nikdo mě ani neprohlédne. Dnes jsem šla k lékařce a ta mi řekla, že mi udělá obstřik za 150,- Kč, a když si přečetla zprávu z nemocnice, tak mi řekla, že mě nevezme, a zavřela dveře. Prosím, kde to jsme, že žádný lékař nepomůže v bolestech, bude mi 65 let a potřebuji pomoct od bolesti. Vždy mi pomohlo pár infuzí, ale momentálně mě nikam nikdo nepošle. Jen doktor píše a píše. Opravdu, chování je hnus k pacientům. Prosím Vás o radu, co mám dělat.

S přáním krásného dne.

Odpověď:

Dobrý den,

v prvé řadě je důležité od lékařky zjistit, proč Vám odmítla udělat obstřik páteře. Pokud říkáte, že si přečetla zprávu z nemocnice a odmítla Vám obstřik udělat, dost možná usoudila, že obstřik pro Vás není vhodný z medicínských důvodů.

Důvod pro odmítnutí přijetí do péče nemůže být libovolný, musí se jednat o důvod stanovený zákonem, podobné dotazy jsme řešili např. zde. Důvodem by mohlo být i to, že jste například změnila zdravotní pojišťovnu a přešla jste k pojišťovně, se kterou lékařka nemá smlouvu. Nicméně o tom jaké zdravotní služby je Vám vhodné poskytnout rozhoduje lékař, ale pokud Vás bez odovůdnění odmítl nejdnal správně.

Až zjistíte, proč Vás lékařka odmítla, je vhodné prokonzultovat její důvody s jiným odborníkem v příslušném oboru - zřejmě to bude obor ortopedie. Pokud dospějete i s tímto odborníkem k závěru, že lékařka pochybila, můžete podat na její neodborný postup stížnost.

V první fázi se stížnost podává poskytovateli zdravotních služeb, tj. lékařce, pokud není zaměstnanec nemocnice, anebo právě nemocnici, ve které Vám měl být obstřik udělán.

K odpovědi na otázku, pod čím jménem (zda pod vlastním, jménem nemocnice nebo jménem jiné právnické osoby, např. společnosti s  ručením omezeným) měla lékařka službu poskytnout, doporučujeme lékařku vyhledat vyhledat v registru poskytovatelů zdravotních služeb, jehož vyhledávací formulář naleznete zde. Podle toho zjistíte, komu stížnost adresovat.

Pokud lékařka Vaši stížnost nevyřídí kladně, můžete se obrátit na krajský úřad, ten může lékařce uložit povinnost věc napravit.

Více o stížnostech naleznete na našem webu zde.

Vaše férová nemocnice.

 

16.8.2016

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS